واکنش سازمان غذا و دارو به فروش برچسب اصالت دارو در دیوار
به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سازمان غذا و دارو تولیدکنندگان و واردکنندگان را موظف به چسباندن برچسب اصالت بر روی محصولات خود کرده تا محصولات دارویی اصل را از تقلبی تشخیص دهند.
روی برچسب اصالت، شناسه 20 رقمی منحصربفرد رهگیری به نام UID درج شده است که با وارد کردن آن به سامانه TTech، مصرف کننده می تواند از اصالت محصول دارویی خریداری شده اطمینان حاصل کند، اما بررسی های تسنیم نشان می دهد که برخی از مراکز چاپ لیبل شروع به توزیع در فضای مجازی آنها برچسب اصالت دارو را چاپ می کنند.
چاپ لیبل خام توسط برخی شرکت ها و مراکز چاپ خصوصی و تبلیغ آن در فضای مجازی، ممکن است با ارائه کدهای جعلی، زمینه ای را برای برخی افراد ایجاد کند تا محصولات غیرمجاز خود را بدون داشتن مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو در بازار توزیع کنند.
سلامت جو در گزارشی با عنوان فروش “برچسب اصالت دارو” روی تبلیغات دیواری به این موضوع پرداخته است.
برای پیگیری این موضوع گفتگویی با سعید کاظمی; مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو داشتیم وی درباره خبر فروش برچسب اصالت دارو در تبلیغات اینترنتی به تسنیم گفت: شناسایی و الصاق برچسب اصالت به عنوان ابزاری کلیدی در رصد و رهگیری تمامی محصولات سلامت محور تحت نظارت کامل سازمان غذا و دارو است. و سازمان دارو و هرگونه تخلف از این فرآیند غیرقانونی تلقی می شود. .
وی افزود: عرضه کنندگان کالاهای سلامت محور موظفند هر واحد فروش محصولات تولیدی یا وارداتی را طبق ضوابط و استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان و قوانین و مقررات مربوطه شناسایی و از اطلاعات شناسایی شده محصولات تولیدی و وارداتی اطمینان حاصل کنند. اقلام با اطلاعات فروش به شرکت های توزیع مطابقت دارد.
انتهای پیام/