بهداشت و درمان

تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، امینرضا خالکیان، دبیر نمایشگاه ایران سلامتی 1403 در برنامه آموزش مثبت شبکه آموزش سیما گفت: نمایشگاه ایران. سلامتی 1403 با رویکرد توجه به شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 650 شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که حدود 30 درصد رشد داشته است. برگزاری برنامه های جنبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاوردهای جدید در حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفتگوی دولتی و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت ها به حضور در این نمایشگاه است.

خالقیان در خصوص حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه گفت: تاکنون 50 شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. همچنین حضور هیئت های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنها با دستاوردهای شرکت های ایرانی موجب تسهیل صادرات می شود. تجهیزات همچنین دارویی خواهد بود که به این شرکت ها در کسب ارز کمک می کند.

وی افزود: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور توانسته ایم از کشور واردکننده تجهیزات پزشکی به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم به گونه ای که تجهیزات پزشکی ساخت ایران در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز داخلی، به کشورهای مختلف آسیایی صادر می شود. به اروپا و آمریکای جنوبی صادر می شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث 1403 با اشاره به تولید تجهیزات الکترونیک پزشکی، تجهیزات اتاق عمل ویژه و تجهیزات بخش های نگهداری ویژه توسط شرکت دانش بانیان، گفت: در زمان اپیدمی کرونا تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های تنفسی. مانند ونتیلاتورها توسط تکنولوژیست ها تولید می شوند. در ایران ساخته شد و نیاز داخلی کشور را تامین کرد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می شود. این موضوع ایجاد بازارهای صادراتی را تسهیل کرده است. به گونه ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان های ترکیه مجهز به تجهیزات ایرانی هستند.

خالقیان در خصوص چالش های شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت گیری حمایت های دولت به ویژه در بحث ارز برای واردات مواد اولیه، انبوه سازمان ها در حوزه سلامت و مشکلات تعرفه ای. از جمله چالش های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی حل شود. حل شود

وی در پایان گفت: بخش قابل توجهی از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعال هستند و بر این اساس تمرکز بر برگزاری نمایشگاه ایران است. سلامتی پارک فناوری پردیس از سال 1403 به مدت سه دوره به عنوان بزرگترین مرکز تجمع شرکت های حوزه سلامت اعطا شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از 9 اردیبهشت لغایت 1 خرداد 1403 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا