پرورش اندام

پودر پروتئین از کجا بخریم و در خرید مکمل پروتئینی به چه نکاتی توجه کنیم؟






پودر پروتئین را از کجا بخریم؟ چگونه می توانم پودر پروتئین مناسب خود را پیدا کنم؟ خرید پودر پروتئین مناسب می تواند کاری سخت و پر استرس باشد. برای دیدن قفسه های پر از پودرهای پروتئینی در طعم های مختلف فقط کافی است به داروخانه های دارای مجوز و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اگر پایه های پروتئینی هر یک از آنها را می دانید؛ انتخاب برای شما بسیار آسان خواهد بود.

با نکاتی که در ادامه این مقاله ویتامین خواهیم گفت، می توانید انتخاب راحت تر و بهتری برای خرید پودر پروتئین خود داشته باشید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نکات و راهنمای خرید پودر پروتئین

پودر پروتئین را از کجا بخریم و در خرید مکمل ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟ هنگام انتخاب پودر پروتئین، تعدادی فاکتور کلیدی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در ادامه این مقاله در مورد این موارد به شما خواهیم گفت.

1. هدف خود را از خرید پودرهای پروتئینی مشخص کنید!

مکمل پروتئین، همانطور که از نامش پیداست، یک «مکمل» است، یعنی یک مکمل غذایی. اولویت شما برای دریافت پروتئین مورد نیاز باید دریافت پروتئین از طریق غذا باشد نه پودر. توصیه می کنیم پولی را که می خواهید صرف مکمل برای تهیه پروتئین خوراکی به شکل غذا کنید صرفه جویی کنید.

قبل از مصرف هر مکملی حتما هدف خود را به درستی مشخص کنید. در زیر بهترین پودرهای پروتئینی برای اهداف مختلف آورده شده است.

انواع پودر پروتئین

– پودر پروتئین برای کاهش وزن

اگر هدف شما از خرید پودر پروتئین کاهش وزن و استفاده از شیک پروتئینی به جای یک وعده غذایی است یا اگر می خواهید یک میان وعده سالم بخورید. بهتر است پودرهایی را انتخاب کنید که برچسب “تمرکز”. منظورشان متراکم شده است.
این مدل پودر پروتئین دیر هضم می شود و بنابراین جایگزین خوبی برای یک وعده غذایی است. پودرهای کنسانتره حاوی مقدار زیادی پروتئین همراه با کربوهیدرات، مواد معدنی، آب و چربی هستند.

اگر فقط می خواهید وزن کم کنید، این پودر را با چیزی غیر از آب مخلوط نکنید. مثلاً اگر بخواهید به جای آب به آن ماست یا شیر اضافه کنید، کالری آن افزایش می یابد و در نتیجه حتی دیرتر از قبل هضم می شود. اگر با طعم این پودر مشکل دارید، فقط از آب و یخ و یک لیوان شکر برای هم زدن آن استفاده کنید، به این ترتیب پودر به خوبی در آب حل می شود.

– پودر پروتئین برای عضله سازی

پودر پروتئین ایزوله پودر خوبی برای قبل و بعد از ورزش است. زیرا هضم آن راحت تر و سریعتر از سایر پودرها است. این نوع پودر مستقیماً به انرژی تبدیل می شود و سوخت مورد نیاز برای تمرین و ریکاوری پس از آن را فراهم می کند. به دلیل این جذب سریع، پودرهای پروتئینی برای عضله سازی و حجیم سازی مناسب هستند.

پودر پروتئین دیر هضم

کازئین (خشک شیر) یک پروتئین دیر هضم است (هضم کامل آن 6 تا 8 ساعت طول می کشد). بنابراین می توانید آن را درست قبل از رفتن به رختخواب بخورید. با انجام این کار، وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، پروتئین مورد نیاز برای شروع صبح و ورزش را در اختیار خواهید داشت.

2. نوع پروتئین پودر پروتئین را مشخص کنید!

از آنجایی که انواع مختلفی از پودر پروتئین وجود دارد. انواع مختلفی از پروتئین نیز موجود است. آب پنیر نوعی پروتئین شیر و رایج ترین نوع پروتئین است. این نوع پروتئین حاوی تمام اسیدهای آمینه است و همچنین باعث افزایش سطح انرژی و کاهش استرس می شود.

شما همچنین می توانید پروتئین سویا را انتخاب کنید. این گزینه حاوی محصولات لبنی نیست و کلسترول را کاهش می دهد. همچنین باعث افزایش تراکم استخوان و حتی کاهش علائم یائسگی در زنان می شود.

3. با یک مربی و متخصص تغذیه (یا پزشک) مشورت کنید!

برای خرید پودر پروتئین باید با مربی یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید نه دوستان و ورزشکاران! گاهی که بدنسازان جوان هنوز در ابتدای راه هستند به پیشنهاد دوستانشان سراغ مکمل ها می روند در حالی که هنوز برایشان زود است و نیازی به چنین چیزی نیست. آنها ممکن است با این کار به سیستم گوارش خود فشار بیاورند یا در بهترین حالت پول زیادی را هدر دهند.

متخصصی که به شما گفته است پودر پروتئین مصرف کنید، شما را راهنمایی می کند که چه مارکی، چه نوع پروتئینی، چه مقدار و چه مقدار نیاز دارید. میزان پروتئین مورد نیاز شما به عوامل مختلفی مانند شدت ورزش، تغذیه، وضعیت بدنی شما و غیره بستگی دارد.

4. به چیزی که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید توجه کنید!

اگر محدودیت های غذایی یا هر نوع آلرژی دارید، باید به ترکیبات مکمل توجه بیشتری داشته باشید. برخی از پودرهای پروتئینی ممکن است حاوی آلرژن های رایج مانند لبنیات، سویا یا گلوتن باشند. دقت کنید پودر پروتئینی که انتخاب می کنید چنین مواردی نداشته باشد.

پودر پروتئین را از کجا بخریم؟پودر پروتئین را از کجا بخریم؟

5. طعم، بافت و مخلوط پذیری پودر پروتئین می تواند مطابق میل شما باشد!

پودرهای پروتئینی با طعم های مختلفی مانند شکلات، وانیل، توت فرنگی و … تولید می شوند. شما طعمی را که دوست دارید انتخاب می کنید زیرا در غیر این صورت، ممکن است هرگز مکمل را مصرف نکنید! اما این فقط طعم نیست که مهم است، مخلوط پذیری پودر را در نظر بگیرید، برخی از پودرها وقتی با آب مخلوط می شوند، بافتی گچی یا خاکی به خود می گیرند. در این موارد، خواندن نظرات مشتریان به شما کمک خواهد کرد.

6. برچسب روی محصول را با دقت بخوانید!

پس از انتخاب نوع پودر پروتئین و نوع پروتئین موجود در آن، هرگز فراموش نکنید که تمام برچسب های روی محصول را بخوانید.
به میزان قند و چربی موجود در محصول توجه کنید. بسیاری از این پودرها از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند که داخل لیست بسته بندی پودر نوشته شده است. افراد دیابتی باید در مورد میزان قند محصول بسیار مراقب باشند. زیرا سطح گلوکز خون آنها ممکن است بالا و خطرناک باشد.

7. اعتبار برند را در نظر بگیرید!

درباره سازنده و برند پودر پروتئین تحقیق کنید و نظرات مشتریان را بخوانید تا بتوانید در مورد کیفیت، طعم و اثربخشی محصول احساس راحتی کنید.

پودر پروتئین را از کجا بخریم؟

قبل از خرید هر مکملی ابتدا باید بدانید که تمام پودرهای پروتئینی یکسان نیستند و هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شود. در مرحله اول، هدف اصلی خود را تعیین کنید تا انتخاب های خود را محدود کنید.

بهترین فروشگاه برای خرید پودر پروتئین داروخانه های معتبر هستند. متاسفانه در بین پودرها و مکمل های پروتئینی انواع تقلبی و ناخالص و حتی خرمای گذشته بسیار زیاد است که انتخاب و خرید را سخت می کند بنابراین تنها جایی که می توانید با اطمینان به آن مراجعه کنید داروخانه های معتبر است. علاوه بر این باید به بارکد و علامت سلامت مکمل در داروخانه توجه کنید.

آیا سوپرمارکت ها پودر پروتئین دارند؟

ممکن است برخی از سوپرمارکت ها و فروشگاه ها پودر پروتئین نیز داشته باشند، اما بهتر است هر نوع مکملی را از داروخانه تهیه کنید یا حداقل با داروساز داروخانه برای دریافت پروتئین از یک فروشگاه خاص مشورت کنید.

نکته واضح این است که هرگز از باشگاه، از افراد ناشناس و (حتی مربیان غیرحرفه ای) که پاکت های بی نامی به نام پودر پروتئین می فروشند، خرید نکنید. حتی اگر قیمت وسوسه انگیز بود!

راهنمای خرید پودر پروتئینراهنمای خرید پودر پروتئین

پودر پروتئین با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه راهنمای خرید پودر پروتئین می خواهیم ویژگی های یک پودر پروتئین با کیفیت را به شما معرفی کنیم. اطمینان حاصل کنید که مکمل شما دارای ویژگی های زیر است:

  • پاک بودن: پودر پروتئین باید خالص و بدون افزودنی های غیر ضروری و کالری اضافی باشد.
  • حاوی آمینو اسیدهای کاملیک پودر پروتئین با کیفیت بالا باید حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری (و غیر ضروری) مورد نیاز برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی باشد.
  • طعم و حلالیت خوبی دارد: طعم و نحوه حل شدن پودر پروتئین بسیار مهم است تا بتوانید آن را به راحتی مصرف کنید و از آن لذت ببرید.

حرف پایانی

استفاده از پودر پروتئین برای بهبود عملکرد ورزشکاران، تناسب اندام و عضله سازی مفید و موثر است. قبل از خرید و مصرف هر پودر پروتئینی، ابتدا باید هدف خود را از مصرف آن مشخص کنید. اگر انتخاب درستی داشته باشید و مکمل خود را طبق اصول استفاده کنید، قطعا در مدت زمان کوتاهی به هدف خود خواهید رسید.

در این مقاله به سوالات مختلفی از جمله پودر پروتئین از کجا بخریم؟ یا “در خرید پودر پروتئین به چه نکاتی توجه کنیم؟” ما جواب دادیم.

منبع: سالم

منبع:سلامت جو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا