علمی و فناوری

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)کارآزمایی بالینی واکسن توسط بنیاد بنیاد NHS کالج لندن هدایت می شود.

دکتر هدر شاو همچنین به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوم اشاره کرده است. این واکسن در حال حاضر برای اثربخشی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه در حال آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن، خطر عود ملانوما را در بیماران کاهش داد.

این واکسن که به طور خاص mRNA-4157 (V940) نام دارد، یک درمان آنتی ژن نئو است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا یک نوع سرطان خاص را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامی که این واکسن با یک داروی ایمونوتراپی به نام پمبرولیزوماب (Keytruda) ترکیب شود، خطر مرگ ناشی از سرطان پوست را تا 50 درصد کاهش می دهد.

شاو می گوید: این روش یک درمان شخصی است و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی این پژوهش درمان دائمی بیماران سرطانی است.

یکی از اولین افرادی که این واکسن را دریافت کرد، استیو یانگ 52 ساله اهل انگلستان است. او می گوید: این بهترین شانس من برای جلوگیری از سرطان است.

به گفته شاو، به نظر می رسد این درمان دارای عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد بازو است.

2 سال پیش، مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج امیدوارکننده ای را نشان داد. در آن مرحله، بیماران یک میلی گرم واکسن mRNA را به مدت 3 هفته دریافت کردند. آنها همچنین 200 میلی گرم کیترودا را هر 3 هفته به مدت یک سال مصرف کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا