سلامت خانواده

تعیین تکلیف مطالبات پرستاران در جلسه سه شنبه مجلس – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، مشکلات جامعه پرستاری کم کم به درد مزمن تبدیل شده و هر از چند گاهی مسئولان بهداشت و درمان و البته دولت ها با تزریق مسکن به دنبال کاهش دردهای پرستاری هستند. در حالی که با چنین مسکنی آن ها نمی توان انتظار داشت که وضعیت پرستاری از بحران خارج شود.

کمبود کادر پرستاری، تاخیر طولانی مدت در پرداخت مطالبات پرستاران، اضافه کاری اجباری، مهاجرت و … از جمله چالش هایی است که جامعه پرستاری را درگیر خود کرده و وضعیت پرستاری در مراکز درمانی کشور را به شدت بحرانی کرده است.

این موضوع باعث شد تا برخی پرستاران در شهرهای مختلف نسبت به وضعیت شغل و معیشت خود اعتراض کنند و در نهایت با آغاز به کار دولت چهاردهم و در همان روزهای ابتدایی تشکیل کابینه دولت پزشکی، وعده پرداخت مطالبات پرستاری داده شود. مورد توجه قرار گرفت. و بودجه ای برای این منظور به دانشگاه های علوم پزشکی تزریق و به حساب پرستاران واریز شد.

اما چنین اقدامات موقتی هرگز نتوانسته امیدی برای جامعه پرستاری باشد و مشکلات آنها همچنان پابرجاست. حالا قرار است در آستانه روز پرستار، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی وضعیت مطالبات پرستاری قبل از بررسی لایحه بودجه 1404 به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بروند. در مجلس آغاز می شود. تعیین و تعیین تکلیف.

سلمان اسحقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تاکنون بیش از سه جلسه پیرامون پیگیری مطالبات پرستاران برگزار کرده ایم، گفت: بر این اساس با توجه به نزدیک شدن به روز پرستار، روز سه شنبه، 17 آبان 1403 با دعوتنامه از وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه از آخرین وضعیت اجرای مصوبات و مطالبات پرستاران مطلع خواهیم شد.

وی افزود: رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مسئولان مربوطه درخواست جدی برای شرکت در جلسه روز سه شنبه دارند چرا که حضور مسئولان مربوطه در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اراده خواهد بود. برای برآوردن خواسته های پرستاران

در همین رابطه محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه سالمندان با عنوان این مطلب که همه می گویند بودجه نیست، گفت: «اتفاقا بودجه هم هست، اما متأسفانه در جای دیگری و برای گروه های دیگر هزینه می شود. از نظام سلامت».

وی با تاکید بر اصلاح پرداخت اضافه کاری به پرستاران تصریح کرد: حداقل ساعت اضافه کاری یک پرستار باید 100 هزار تومان باشد و این عدد کاملا منطقی و قابل قبول مسئولان است.

شریفی مقدم افزود: تا زمانی که نتوانیم مشوق های شغلی برای پرستاران ایجاد کنیم نمی توان انتظار داشت که شرایط کار برای آنها قابل قبول باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا