بهداشت و درمان

سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، حسن نوری ساری به مناسبت روز جهانی سکته مغزی با بیان اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر و اولین علت ناتوانی در کشور است، اظهار داشت: موارد زیادی در کشور وجود دارد. با رعایت اصول بهداشتی می توان از سکته مغزی پیشگیری کرد. است

وی به برخی اصول بهداشتی اشاره کرد و افزود: با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و درمان به موقع بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون می توان تا حدود زیادی از سکته مغزی پیشگیری کرد.

معاون سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اهمیت اقدام سریع در مقابله با علائم سکته مغزی خاطرنشان کرد: حدود 85 درصد سکته های مغزی ناشی از انسداد عروقی است که با درمان به موقع می توان لخته های خون را رفع کرد و مسیر جریان خون را باز کرد. . انجام داد

نوری ساری علائم سکته مغزی را تشریح کرد و گفت: از علائم سکته مغزی می توان به اختلال تعادل، انحراف چشم، کج شدن صورت، ضعف یک طرفه بدن و اختلال گفتار اشاره کرد، بنابراین افراد در صورت مشاهده این علائم سریعا با 115 تماس بگیرند، زیرا هر دقیقه تاخیر می تواند میلیون ها سلول عصبی را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بیمار در سه ساعت و نیم اول به بیمارستان برسد، امکان تزریق داروهای حل کننده لخته وجود دارد که شانس بهبودی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. روش های جدیدی مانند ترومبکتومی (حذف لخته از عروق مغزی) هم اکنون در دنیا و همچنین در برخی بیمارستان های کشور استفاده می شود که امکان درمان را حتی پس از 12 ساعت از شروع علائم فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا