علمی و فناوری

روبات انسان نمای چینی با باتری ۸ ساعته از راه رسید

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)به گزارش Interesting Engineering، شرکت رباتیک «کپلر» از ربات انسان نما به نام «فورونر کی ۲» رونمایی کرده است. این شرکت چینی در نوامبر 2023 از ربات «Forerunner K1» (نسخه اولیه ربات جدید) رونمایی کرد که 25 کیلوگرم وزن و 8 ساعت عمر باتری داشت.

نسخه جدید “Forerunner” مبتنی بر چندین ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری است. سازنده ادعا می کند که نرم افزار هوشمند “Forerunner K2” در زمینه هایی مانند درک پویا، برنامه ریزی فعالیت، هماهنگی کل بدن، یادگیری خودکار و کنترل حرکت به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

Forerunner K2 مدل ربات Gen 5.0 را نشان می دهد که ادغام یکپارچه ربات انسان نما، مغز، مخچه و عملکرد بدن را به نمایش می گذارد. شرکت کپلر در طول فرآیند توسعه “Forerunner K2” با هدف همکاری با حدود 50 مشتری و ارائه چشم اندازی به نیازهای صنعتی خاص. تحقیقات در زمینه‌های مونتاژ هوشمند، انبارداری، عملیات پرخطر و آموزش منجر به اصلاح روبات‌ها برای استفاده تجاری شد.

کپلر الگوریتم های ادغام انسان و ربات را بهبود بخشید و ارتباطات را در حین عملیات از راه دور بهبود بخشید. این باعث می شود ربات مذکور به طور موثر با عملیات انسانی همکاری کند.

علاوه بر این موارد، بهبود الگوریتم‌های ادراک بصری و قابلیت‌های ناوبری منجر به مشاهده واقعی، تصمیم‌گیری سریع و سازگاری در محیط‌های پیچیده شد که ایمنی و کارایی را تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا