علمی و فناوری

زیباترین فرودگاه‌های جهان – خبرگزاری سلامت

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)فرودگاه ها در دنیای مدرن امروزی نه تنها زیرساختی برای حمل و نقل هوایی هستند، بلکه توجه معماران و طراحان شهری را نیز به خود جلب کرده اند تا مکانی نمادین در شهر ایجاد کنند. زیبایی بصری و نوآوری در این فضاها می تواند تجربه سفر را برای مسافران بهبود بخشد و حس آرامش را به آنها بدهد. فرودگاه های مدرن با طراحی خلاقانه به عنوان دروازه های جهانی ترکیبی از فرهنگ، فناوری و هنر را به نمایش می گذارند و توانایی انتخاب به عنوان مقصد گردشگری را ایجاد می کنند.

معماری هوشمند و طراحی زیبای فرودگاه ها علاوه بر کارایی و زیبایی شناسی، به تجربه کاربری نیز اهمیت می دهد. از پشت بام ها و فضاهای سبز منحصر به فرد گرفته تا نورپردازی هنرمندانه و ترمینال های باز، هر یک از این عناصر می توانند سفرهای هوایی را جذاب تر کرده و زمان در فرودگاه ها را که گاهی اوقات به دلیل تاخیر پرواز طولانی می شود، دلپذیر کنند. استفاده از فناوری های نوین و توجه به پایداری محیط زیست از ویژگی های بارز فرودگاه های مدرن است که در طراحی آن ها مورد توجه قرار می گیرد.

بازدید از فرودگاه ها به عنوان محل ملاقات فرهنگ ها و جوامع مختلف، فضایی برای الهام و کشف فراهم می کند و امکان قرار گرفتن در فضایی معنادار را برای مسافران قبل از سفر فراهم می کند که تاثیر فوق العاده ای در تجربه سفر آنها دارد. در زیر تعدادی از زیباترین فرودگاه های جهان به همراه ویژگی های منحصر به فرد آنها را مشاهده می کنید.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن، چین

فرودگاه داکسینگ یک الماس واقعی در صنعت هوانوردی مدرن چین است و با ارزش تقریبی 11.5 میلیارد دلار، گران ترین پروژه در صنعت هوانوردی غیرنظامی چین محسوب می شود که نشان دهنده تعهد این کشور به ارتقای زیرساخت های حمل و نقل هوایی و بهبود تجربه مسافران است. وسعت سالن اصلی فرودگاه تقریباً یک میلیون متر مربع است و فضای کافی برای ارائه خدمات و امکانات رفاهی مختلف مسافران را فراهم می کند.

یکی از ویژگی های بارز این سالن سقف بلند آن است که به عنوان بزرگ ترین سقف فولادی جهان شناخته می شود که معادل 25 زمین فوتبال است و با طراحی منحصر به فرد خود حس آرامش را در فضایی باز و دلنشین القا می کند. فضا در مسافران طراحی فرودگاه به گونه ای است که امکان استفاده بهینه از نور طبیعی و تهویه مناسب را فراهم می کند. معماران این فرودگاه با استفاده از عناصر طبیعی و فناوری های روز محیطی دلپذیر و کارآمد را برای مسافران ایجاد کرده اند و فضای داخلی را با استفاده از رنگ های ملایم و طراحی مدرن برای راحتی مسافران طراحی کرده اند.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه داکسینگ در 46 کیلومتری پکن قرار دارد و برای انجام حداکثر نزدیک به 620000 پرواز در سال طراحی شده است که معادل 72 میلیون مسافر و حدود دو میلیون تن بار است. این ویژگی ها داکسینگ را به یکی از زیباترین فرودگاه های استراتژیک آسیا و جهان تبدیل کرده است و به لطف طراحی چشمگیر و امکانات پیشرفته، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پکن شناخته می شود.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه بزرگ استانبول، ترکیه

فرودگاه جدید استانبول پروژه عظیمی است که توسعه آن تا سال 2027 ادامه خواهد داشت و پس از تکمیل، مساحت آن از منهتن فراتر خواهد رفت. طراحی و معماری این فرودگاه شامل عناصر منحصر به فردی است که از تاریخ و فرهنگ استانبول الهام گرفته شده است. یکی از ویژگی های بارز این فرودگاه طراحی برج مراقبت آن به شکل لاله است، گل لاله نماد ملی ترکیه است و حضور آن در معماری ساختمان ارتباط عمیقی با فرهنگ بومی ایجاد می کند. سالن اصلی ترانزیت به گونه ای طراحی شده است که شبیه تنگه بسفر باشد و حس آشنای مکان های معروف استانبول را به مسافران منتقل کند.

ظرفیت این فرودگاه 150 میلیون مسافر در سال اعلام شده است که امکان افزایش به 200 میلیون مسافر را خواهد داشت و به این ترتیب به بزرگترین فرودگاه جهان از نظر ظرفیت پرواز تبدیل می شود که نشان دهنده تعهد ترکیه به رشد و توسعه است. توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوایی این فرودگاه بیش از 350 مقصد بین المللی را پوشش می دهد و دارای امکانات رفاهی برای 90 میلیون مسافر، پارکینگی با 12000 جای پارک و پنج باند است. فرودگاه بزرگ استانبول با طراحی خلاقانه خود که از میراث ترکیه الهام گرفته شده است، تجربه سفر منحصر به فردی را برای مسافران ایجاد می کند و فرودگاه را به یک مرکز تجاری و فرهنگی مهم در منطقه تبدیل می کند.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه سازگار با محیط زیست چانگی، سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور نمونه ای از ادغام ایده های زیست محیطی در صنعت هوانوردی است و به عنوان بهترین فرودگاه جهان معرفی می شود. یکی از برجسته ترین قسمت های این فرودگاه تالار جواهر چنگی است که به دلیل طراحی منحصر به فردش بر اساس طبیعت فضای سبز و داشتن بلندترین آبشار سرپوشیده جهان که از سوراخی در وسط فولاد می ریزد، شهرت جهانی پیدا کرده است. گنبد.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

در طبقه فوقانی این سالن یک پارک سایبان به مساحت 13000 متر مربع قرار دارد که شامل باغچه ها، مسیرهای پیاده روی و پارک بازی می باشد که فضایی را برای استراحت مسافران فراهم کرده و تجربه سفری خاص و خاطره انگیز را ایجاد می کند. برای آنها بیش از 280 مغازه، رستوران و حتی یک هتل در این پارک ساخته شده است که آسایش مسافران را تضمین می کند و امکانات متنوعی را برای نیازهای مختلف آنها فراهم می کند.

با طراحی منحصر به فرد و کارآمد خود، فرودگاه چانگی به عنوان پر جنب و جوش ترین محیط فرودگاهی جهان عمل می کند و بیش از یک مرکز حمل و نقل هوایی و یک مقصد تفریحی برای مسافرانی است که از فرودگاه عبور می کنند و همچنین ساکنان سنگاپور که سفر نمی کنند و فقط برای مسافرت نیستند. هدف کسب و کار آنها برای دریافت خدمات تفریحی و رفاهی به این فرودگاه می روند. فرودگاه چانگی نه تنها یک نمونه برجسته از طراحی مدرن فرودگاه است، بلکه نمادی از تعهد سنگاپور به پایداری و حفاظت از محیط زیست است و یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد برای مسافران و ساکنان آن است.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه بین المللی اوهار، شیکاگو

فرودگاه بین المللی اوهر (O'Hare) در شیکاگو یکی از شلوغ ترین و مهم ترین فرودگاه های آمریکا و جهان است که هم اکنون با سرمایه گذاری 8.5 میلیارد دلاری در حال توسعه سالنی جدید با طراحی مدرن است. با ورود به فاز جدید پروژه توسعه فرودگاه اوهر، تغییرات و دگرگونی هایی که در طراحی و معماری این فرودگاه رخ می دهد، نمایان می شود، نمایی با ساختار شبکه ای به سالن جدید اضافه می شود که ظاهری منحصر به فرد به ساختمان می بخشد. آتریومی بزرگ و دلنشین در داخل این سالن قرار دارد که با گیاهان و عناصر چوبی تزئین شده و فضایی آرام را برای استراحت مسافران فراهم می کند. طراحی سالن جدید به گونه ای است که از نور طبیعی حداکثر استفاده را می کند و در ساخت آن از مصالح پایدار استفاده شده است.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه اوهر سالانه به بیش از 80 میلیون مسافر خدمات رسانی می کند و با توجه به تحولات اخیر، ظرفیت پروازهای روزانه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این فرودگاه طیف گسترده ای از امکانات و خدمات را برای راحتی و آسایش مسافران ارائه می دهد، مانند رستوران ها، کافه ها، فروشگاه های خرده فروشی مختلف، امکانات سرگرمی و سالن های استراحت.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه بین المللی توکومان، پاناما

در ژانویه 2019، فرودگاه توکومن پاناما از سالن استراحت جدیدی رونمایی کرد که به شکل یک سفینه فضایی آینده نگر طراحی شده بود که با چشم انداز طبیعی اطراف ترکیب می شود و صحنه های خیره کننده ای را در داخل و خارج سالن ارائه می دهد. در قسمت مرکزی این تالار باغی پر از گیاهان گرمسیری بومی پاناما وجود دارد که حس ارتباط با طبیعت را در مسافران ایجاد می کند. تلفیق تکنولوژی مدرن و طراحی منحصر به فرد، این سالن را به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری برای مسافران تبدیل کرده و تجربه ای متفاوت را برای مسافرانی که از این فرودگاه عبور می کنند، به همراه دارد.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

فرودگاه بین المللی مونیخ، آلمان

فرودگاه بین المللی فرانتس یوزف اشتراوس در مونیخ نه تنها یک زیرساخت بزرگ حمل و نقل هوایی است، بلکه مکانی است که مسافران می توانند طعم غذاها و نوشیدنی های لذیذ را در آن تجربه کنند. فضای تفریحی و امکانات فراوانی مانند موج سواری روی امواج مصنوعی در این فرودگاه وجود دارد که به مسافران این فرصت را می دهد تا لحظات شاد و مفرحی را به دور از استرس سفر تجربه کنند.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

برای کسانی که استراحت طولانی تری در فرودگاه دارند و به دنبال سرگرمی بیشتر هستند، یک تور جذاب ارائه می شود که شامل بازدید از سالن ها، آشیانه ها و دیدن بزرگترین هواپیمای جهان، ایرباس A380 است. نکته قابل توجه این است که تمامی این خدمات به صورت رایگان به مسافران ارائه می شود.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا