سلامت خانواده

سکته مغزی اولین عامل ناتوانی در کشور است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری ساری به مناسبت روز جهانی سکته مغزی با بیان اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر و اولین علت ناتوانی در کشور است، افزود: با رعایت بهداشت می توان از بسیاری از موارد سکته مغزی پیشگیری کرد. اصول

وی به برخی اصول بهداشتی اشاره کرد و افزود: با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و درمان به موقع بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون می توان تا حدود زیادی از سکته مغزی پیشگیری کرد.

معاون سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اهمیت اقدام سریع در مقابله با علائم سکته مغزی خاطرنشان کرد: حدود 85 درصد سکته های مغزی ناشی از انسداد عروقی است که با درمان به موقع می توان لخته های خون را رفع کرد و مسیر جریان خون را باز کرد. . انجام داد

نوری ساری علائم سکته مغزی را تشریح کرد و گفت: از علائم سکته مغزی می توان به اختلال تعادل، انحراف چشم، کج شدن صورت، ضعف سکته مغزی اشاره کرد. سمت این یک اختلال بدن و گفتار است، بنابراین افراد در صورت مشاهده این علائم باید سریعا با 115 تماس بگیرند، زیرا هر دقیقه تاخیر می تواند میلیون ها سلول عصبی را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: اگر بیمار در سه ساعت و نیم اول به بیمارستان برسد، احتمال تزریق داروهای حل کننده لخته وجود دارد که احتمال بهبودی را افزایش می دهد. دریافت کنید افزایش روش های جدید مانند ترومبکتومی (حذف لخته از رگ های مغزی) هم اکنون در دنیا و همچنین در برخی بیمارستان های کشور استفاده می شود که امکان درمان را حتی پس از 12 ساعت از شروع علائم فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا