سلامت خانواده

کمک صفر درصدی وزارت بهداشت به عوارض سیگار! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحقی در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مدیران دستگاه های دولتی گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات در ۷ ماهه نخست امسال در سال جاری 84 درصد از 1 درصد مالیات سلامت به حساب می آید. وزارت بهداشت واریز و تنها 30 درصد از منابع هدفمندی یارانه ها در منطقه شیرکشک، طرح داروساز و مواد مصرفی پزشکی و همچنین 42 درصد مالیات کالاهای خسارت دیده نوار نقاله تاکنون با موفقیت به دست آمده است.

وی افزود: در همین راستا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم توجه به تخصیص منابع پایدار برای وزارت بهداشت تاکید کرد و همچنین یادآور شد که اگر جان و سلامت مردم برای دولت مهم است، باید منابعی را در لایحه بودجه 1404 تامین کند که 100 درصد محقق شود.

اسحقی گفت: طبق گزارش ارائه شده سهم 10 درصدی وزارت بهداشت از حق بیمه شخص ثالث به طور کامل محقق نشده است و کمیسیون پیشنهاد کرد سامانه ها به گونه ای طراحی شود که 10 درصد به صورت مستقیم به حساب واریز شود. وزارت بهداشت.

وی یادآور شد: دیوان محاسبات فهرست کالاهای خسارت دیده را به وزارت بهداشت ارائه کرد نوار نقاله به سلامت اعلام نشد و بر لزوم تسریع در تهیه و اعلام این لیست تاکید شد.

اسحقی ادامه داد: همچنین عنوان شد در سال 1403 سهمی از عوارض استعمال دخانیات به وزارت بهداشت تعلق نگرفته است و در این راستا لازم است دولت به سلامت مردم توجه کند.

اسحقی با اشاره به پیشنهادات عملی ارائه شده در جلسه دیروز برای تامین به موقع منابع اعتباری سلامت، لزوم ارزیابی و برآورد دقیق هزینه های سلامت از سوی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه و درج آن در توابع بودجه سنواتی را ضروری دانست. و پیش‌بینی منابع پایدار برای تأمین آن و در صورت لزوم پیش‌بینی راهکارهای اصلاحی برای تأمین منابع، استفاده از سامانه‌های هوشمند برای پرداخت مستقیم سهم سلامت از محل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، عوارض کالاهای آسیب‌دیده. نوار نقاله به سلامت در پایانه های مجموعه، تلاش وزارت بهداشت در شناسایی و اعلام لیست کالاهای آسیب دیده نوار نقاله به سلامت و داروها با احتمال سامبانک و سیگار به منظور جمع آوری مالیات های مربوطه (این در بند تی (تبصره 16 لایحه بودجه 1404) مدیریت هزینه ها را با استفاده از سامانه پرداخت یارانه سلامت به طور مستقیم به ز فایده نهایی لزوم نظارت بر هزینه های دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در زمینه تهیه و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز با توجه به تجهیزات موجود دانشگاه ها و مراکز درمانی بدون احتساب سهم سلامت آن قسمت از ارزش است. مالیات افزوده که طبق قوانین از محل سپرده است. از خزانه داری کل کشور و استفاده از سازوکار بند حذف می شوند سی ماده (5) قانون برنامه هفتم توسعه با موضوع کاهش تصدی گری دولت از طریق خرید خدمات یکی از راهکارهای پیشنهادی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا