سلامت خانواده

کدام غذاها به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف برخی غذاها می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند، نتایج مطالعات نشان می دهد که التهاب باعث بروز مشکلات مزمنی مانند آرتروز، بیماری های قلبی عروقی و دیابت می شود، بنابراین باید از مصرف مواد غذایی پرهیز کرد. چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی. در اینجا برخی از مواد غذایی که التهاب را کاهش می دهند آورده شده است:

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی هستند فنل ها یک ترکیب گیاهی است که با التهاب مبارزه می کند، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم سرشار از ویتامین K هستند، سبزیجات و میوه های زرد و نارنجی نیز دارای خواص ضد التهابی قوی هستند.

غلات کامل

غلات کامل مانند جو، کینوا و برنج قهوه ای سرشار از مواد مغذی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند، این ماده غذایی حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث سلامتی می شود و گزینه سالم تری نسبت به غلات تصفیه شده است که باعث التهاب می شود. بودن

زردچوبه

زردچوبه نوعی ادویه است که در بسیاری از غذاها استفاده می شود و خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، به همین دلیل زردچوبه به یک ادویه بسیار محبوب تبدیل شده است.

کلم بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین های C، K و A و فیبر است. ویتامین C نقش مهمی در کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با التهاب دارد. فیبر همچنین از سلامت روده محافظت می کند، التهاب را کنترل می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی که به دلیل داشتن مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان های قوی به عنوان یک غذای ضد التهاب شناخته می شود، سرشار از ویتامین C، A و پتاسیم است که همگی دارای خواص ضد التهابی هستند.

لوبیا

لوبیا به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان بالا به عنوان یک غذای ضد التهاب شناخته می شود، این ماده غذایی به بهبود سلامت گوارش، کنترل قند خون و جلوگیری از التهاب کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا