سلامت خانواده

این ترکیب به هیچ وجه باعث کاهش وزن نمی شود. به چه روشی برویم؟

به گزارش خبرآنلاین، تناسب اندام این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، افراد با توجه به تمام روش هایی که می دانند یا از دیگران یاد می گیرند سعی می کنند وزن خود را کاهش دهند، شاید تا به حال مشکلی وجود نداشته باشد، اما مشکل از جایی شروع می شود که تناسب اندام بدن و راه حل های آن تبدیل به یک صنعت می شود، صنعتی که حالا قرار است از هر روش صحیح و نادرستی برای کاهش وزن استفاده کند، در این بین پیشنهادات زیدی مطرح می شود، شاید یکی از روش هایی که در برخی موارد بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، جراحی های مختلف باشد. ، اما جدای از جراحی، برخی از افراد از بی علاقگی مردم به جراحی بهترین استفاده را می کنند و داروها و دمنوش های خود را به مردم می فروشند، بنابراین فروش داروهای گیاهی و البته مکمل ها به بازار لاغری تبدیل شده است.

در این بین یک سوال باقی می ماند که آیا واقعا دمنوش های گیاهی باعث کاهش وزن و تناسب اندام می شوند؟ در همین رابطه محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران به خبرآنلاین گفت: برخی چای ها برای سلامتی ما خواص دارند اما هیچ چایی باعث کاهش وزن نمی شود.

شاید در مورد ترکیبات مختلف برای کاهش وزن یا حداقل تسریع روند کاهش وزن شنیده باشید، مانند ترکیب دانه چیا، آبلیمو و زردچوبه یا ترکیب دیگری مانند نوشیدن عسل، زنجبیل و دارچین ناشتا، آیا واقعا این ترکیبات برای کاهش وزن توصیه می شود؟ دکتر هاشمی در این باره به خبرآنلاین می گوید: این یکی از همان باورهای غلط است، زیرا این ترکیب به هیچ وجه باعث کاهش وزن نمی شود، اما به دلیل وجود عسل می تواند باعث افزایش وزن نیز شود.

اما جدای از داروهای گیاهی و دمنوش‌های گیاهی که برخی مدعی کاهش وزن توسط آن‌ها هستند، مکمل‌های غذایی برای کاهش وزن را نیز تبلیغ می‌کنند و با تبلیغات فراوان در فضای مجازی و رسانه‌ای ادعا می‌کنند که بدون ورزش یا ورزش لاغر می‌شوند. حرکت هاشمی در پاسخ به تاثیر مکمل های غذایی در کاهش وزن، به خبرآنلاین گفت: مکمل های مختلفی وجود دارد، اما همانطور که از نامشان پیداست، این مکمل ها فقط مکمل هستند، به خودی خود باعث کاهش وزن نمی شوند، اما ممکن است به کاهش وزن کمک کنند. با رژیم غذایی مناسب.” یکی کمک کنه.”

اما اگر قرار است نه مکمل‌ها و نه دمنوش‌های گیاهی باعث کاهش وزن شوند، باباد برای لاغری و تناسب اندام چه کرد، هاشمی در پاسخ به این سوال می‌گوید: «در واقع بدون داشتن یک رژیم غذایی اصولی، افراد نمی‌توانند در یک رژیم سالم وزن کم کنند. به شیوه ای پایدار برای تجربه کردن.

رژیم غذایی پایه قطعا رژیمی است که زیر نظر متخصص برنامه ریزی می شود و برای هر فرد به طور جداگانه قطعا نمی توان با یک نسخه رژیم غذایی مناسب برای همه افراد برنامه ریزی کرد، هر فرد باید با وزن، سبک زندگی و حتی خود سازگار شود. وضعیت مالی برای داشتن یک رژیم غذایی اصولی از یک برنامه جداگانه استفاده کنید، در این بین فعالیت بدنی در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند روند کاهش وزن را تسریع کند و باعث ثبات بیشتر در حفظ وزن ایده آل شود، به این نکته نیز باید توجه داشت: وزن ایده آل برای هر فرد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و باز هم نمی توان یک عدد را به عنوان وزن ایده آل برای افراد مختلف معرفی کرد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا