اخبار سلامت

جزئیات تصادف منجر به فوت 3 نفر از ماماهای رامهرمز اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نامه ای به دکتر ظفر قندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزئیات حادثه واژگونی خودرو را تشریح کرد. مرگ سه ماما از شبکه بهداشت و درمان رامهرمز.

این گزارش به شرح زیر است:

روز دوشنبه مورخ 30/7/1303 تعدادی از همکاران مامایی و پرستاری شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در کمیته ارتقاء سلامت مادر و نوزاد (بررسی فوت نوزادان ترم بدون ناهنجاری) دانشگاه شرکت کردند. به دعوت معاون درمان دانشگاه که در پی فوت نوزادی در سال 1403 در 10/7/10 برای انجام یک مأموریت اداری عازم اهواز بودند که در جاده از جاده دچار سانحه (واژگونی خودرو) شدند. رامهرمز به اهواز حوالی ساعت 9:43.

بلافاصله پس از وقوع سانحه و اطلاع به مرکز اورژانس رامهرمز، سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی آن شهرستان به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و همزمان بالگرد اورژانس اهواز به دستور نیروی انتظامی به سرعت پرواز کرد. رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه در این حادثه متاسفانه دو نفر از همکاران ماما خانم ها فاطمه براتی و سامیه شامیری در صحنه فوت کردند و سه مصدوم دیگر خانم شهناز قنبری با سطح هوشیاری 7 به نام های مینا محمدیان و فریدون حبیبی نژاد راننده خودرو) پس از دریافت خدمات درمانی جان خود را از دست داد. وی در کمتر از 30 دقیقه توسط آمبولانس ها به بیمارستان مادر رامهرمز منتقل و به بیمارستان تحویل داده شد.

با هماهنگی های انجام شده، متخصصان جراحی عمومی، داخلی، جراحی قلب، ارتوپدی و رادیولوژی به اورژانس مراجعه کردند. خانم شهناز قنبری پس از انجام اقدامات لازم در اورژانس از جمله قرار دادن لوله قفسه سینه و … جهت انجام اقدامات تشخیصی به بخش سی تی اسکن منتقل شدند و پس از انجام اقدامات تشخیصی به دلیل وخامت حال، با توجه به با نظر جراح، بیمار بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد تا منشا خونریزی داخلی با جراحی مشخص شود و برای تکمیل مراحل تشخیصی و درمانی، اکوکاردیوگرام نیز با حضور جراح، متخصص قلب و عروق انجام شد. و متخصصین داخلی. بیمار بلافاصله با بالگرد برای ادامه درمان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد.

متأسفانه وی پس از انتقال به بالگرد اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد و بالگرد باید در حالت آماده باش قرار می گرفت تا مصدوم به وضعیت پایدارتری برسد. مصدوم بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد و عملیات احیا روی وی انجام شد. با حضور نزدیک به 3 ساعته بالگرد اورژانس اهواز در محل، بیمار پس از دریافت خدمات تخصصی پزشکی مجدداً به بالگرد منتقل شد تا به اهواز منتقل شود اما متاسفانه در حین پرواز مجدداً بیمار دچار ایست قلبی تنفسی شد. که با تلاش تیم فوریت های پزشکی هوایی مدیریت شد. عمل احیا انجام شد و بیمار به اهواز منتقل شد. آمبولانس در محل فرود بالگرد اهواز به حالت آماده باش درآمد و به محض رسیدن بالگرد، بیمار در ساعت 14:53 با آمبولانس به بیمارستان گلستان منتقل شد. متاسفانه علیرغم تلاش همکاران، بیمار در اورژانس بیمارستان گلستان فوت کرد.

سایر مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه با دستور جراح جهت تحت نظر قرار گرفتن و انجام سایر اقدامات درمانی در بخش جراحی بیمارستان مادر رامهرمز بستری شدند. گفتنی است، همگی سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 405 بودند و با توجه به همزمانی جلسات متعدد در مرکز استان، واحد خودرویی شبکه بهداشت و درمان رامهرمز از تمامی ظرفیت خودروهای کرایه برون شهری استفاده کرده بود. طرف متعاهد خود برای انجام ماموریت ها. خودروی اجاره ای پژو 405 متعلق به آقای فریدون حبیبی نژاد طرف قرارداد شبکه مذکور به مدت 12 ماه از تاریخ 1/1/1303 لغایت 30/12/1303 می باشد.

بر اساس گزارش پلیس راه استان، علت این حادثه سرعت بیش از حد بوده است. بر اساس اظهارات مجروحان خانم مینا محمدیان و آقای فریدون حبیبی نژاد، این حادثه به شرح زیر است: یک دستگاه پراید وانت که ظاهراً از روستاهای اطراف بوده برای عبور از جاده وارد جاده شده و از عرض جاده عبور کرده است. جاده و راننده پژو 405 برای جلوگیری از برخورد تغییر مسیر داد و سپس از جاده خارج شد و به دلیل نبود گاردریل و اختلاف ارتفاع زیاد بین جاده و شانه خودرو واژگون شد.

با توجه به نگرانی ماماهای بلوک زایمان بیمارستان مادر رامهرمز و جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه خدمات به مادران باردار، ماماها از مراکز بهداشتی درمانی وابسته به شبکه بهداشت و درمان رامهرمز فراخوان شدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا