سلامت خانواده

هدف قرار دادن پزشکان و بیمارستان های ایرانی؛ جنایت فرامرزی رژیم صهیونیستی علیه امداد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، بخش مهم و قابل توجهی از جنایات غزه و لبنان علیه بیمارستان ها، مراکز درمانی و کادر درمانی بوده است.

بر اساس آمار، پنج بیمارستان لبنان به دلیل حملات رژیم صهیونیستی تعطیل و 22 بیمارستان دیگر نیز آسیب دیدند. در عین حال، وضعیت غزه بحرانی‌تر گزارش شده است.

مقامات فلسطینی اعلام کردند که حملات عمدی رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و مراکز درمانی این سنگر منجر به از کار افتادن 34 بیمارستان و 80 مرکز درمانی در غزه شده است. همچنین 162 مرکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه هدف حملات عمدی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بنابراین جنایات هدفمند رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان ها و مراکز درمانی در غزه و لبنان را می توان بخشی از استراتژی نسل کشی این رژیم دانست که بیش از 42 هزار قربانی در غزه و بیش از 2 هزار قربانی در لبنان به جا گذاشته است.

سکوت جامعه جهانی، سازوکارهای حقوق بشر و دادگاه های بین المللی در برابر کشتار بیماران و پناهندگان پناه گرفته در بیمارستان های غزه، کشتار و دستگیری کارکنان پزشکی و پزشکی، حفر گورهای دسته جمعی برای از بین بردن آثار جنایت، بمباران مراکز بهداشتی و درمانی،… این رژیم را بیشتر کنید او جسارت تکرار این جنایات را دارد.

در فهرست جنایات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان ها و کادر درمانی لبنان، نام شهید علی حیدری، پزشک ایرانی و بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه نیز به چشم می خورد.

شهید علی حیدری کیست؟

شهید علی حیدری، پزشک ایرانی که مدتی پیش بر اساس وظیفه دینی و بشردوستانه خود برای ارائه کمک های پزشکی و درمانی به نیازمندان به بیروت، پایتخت لبنان رفت. وی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، خدمات رسانی به مجروحان را در دستور کار خود قرار داد.

این پزشک ایرانی در نهایت هدف ترور هدفمند رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر این شهید چندی پیش برای مراسم تشییع وارد ایران شد.

در پی شهادت این پزشک ایرانی بر اثر جنایت آشکار و هدفمند رژیم صهیونیستی، وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر فعالیت می کرد. مداوای مجروحان و کمک به بیماران، تخلف است از کنوانسیون 1949 ژنو مبنی بر ممنوعیت حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر پزشکی روشن است و جنایت جنگی محسوب می شود.

وزارت امور خارجه ضمن محکومیت شدید این جنایت جنگی رژیم اشغالگر، بر وظیفه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌صلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی در مستندسازی موارد مکرر نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی تاکید کرد. حقوق و حملات به بیمارستان ها و کادر پزشکی در غزه و لبنان. تاکید می کند

مراکز درمانی در جهنم جنایات اسرائیل/ سکوت نهادهای بین المللی

جنایت رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران

یکی از مکررترین جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه در یک سال گذشته، حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی و دستگیری و قتل عام کارکنان پزشکی و بیماران به ادعای بی اساس استفاده نظامی از این مراکز توسط مقاومت فلسطین بوده است.

رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه ۲۷ مهرماه، بیمارستان هلال احمر ایران را در مرز سوریه و لبنان هدف قرار داد.

افشار دبیرکل هلال احمر در محل بیمارستان صحرایی هلال احمر سوریه نیز اعلام کرد: بیمارستان 56 تختخوابی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با 11 فروند موشک مورد هدف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. دیروز؛ متاسفانه در نزدیکی سوله ها، یک انبار دارو و تعدادی آمبولانس نیز مورد اصابت قرار گرفت.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان در شامگاه چهارشنبه ۲۷ مهرماه خبر داد.احمر در راستای اهداف انسانی خود، به منظور کاهش آلام انسانی آوارگان و غیرنظامیان آسیب دیده از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان، بیمارستان صحرایی با 56 تخت در مرز سوریه ایجاد کرد. حملات رژیم غاصب صهیونیستی به طور کامل منهدم شد.

وی تاکید کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی بر اساس اصول و قواعد حقوق بین الملل بشردوستانه محکوم است که بر اساس آن هرگونه تعرض و حمله به اماکن و مراکز غیرنظامی به ویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها مطلقاً ممنوع است و ما نامه ای ارسال کردیم. به رؤسای فدراسیون و کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن اعلام این موضوع، خواستار محکومیت این اقدام و شکایت از رژیم صهیونیستی شدند.

قوانین بین المللی در مورد این حمله چه می گویند؟

بررسی قوانین و حقوق بین الملل تاکید می کند که اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه، مغایر با قوانین حقوق بشردوستانه و کنوانسیون های چهارگانه است. گنه ژنو بوده است.

بر اساس قوانین مذکور، هدف قرار دادن عمدی تأسیسات بشردوستانه و پزشکی توسط رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه بوده و انکارناپذیر جنایت جنگی تلقی می شود.

طبق قوانین بین المللی، هرگونه حمله به زیرساخت های غیرنظامی، به ویژه تأسیسات، تجهیزات و بیمارستان های بشردوستانه و پزشکی، مطلقاً ممنوع است. این مراکز و تجهیزات دارای پشتیبانی کامل هستند و باید در هر شرایطی بدون استثنا مورد احترام و محافظت قرار گیرند. هرگونه نقض این اصل اساسی نقض جدی قوانین بین المللی است و تحت هیچ شرایطی نباید آن را تحمل کرد.

مراکز درمانی در جهنم جنایات اسرائیل/ سکوت نهادهای بین المللی

عزم جدی ایران برای ادامه کمک به لبنان

راضیه شما برتر هستیدمعاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر بر تداوم تلاش های این نهاد برای امداد رسانی به مجروحان و آواره های لبنانی تاکید کرد.

وی با توجه به عمد بودن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران، تصریح کرد: بر اساس مقررات بین المللی مربوط در کنوانسیون 1949 ژنو و سایر اسناد بین المللی و قواعد حقوق بین الملل بشردوستانه عرفی، سازمان ملل متحد جمعیت هلال این مکان ها را علامت گذاری و شناسایی کردند. بود؛ این علامت گذاری نشان داد که مکان های مذکور دارای کاربری بهداشتی، درمانی و امدادی می باشد. تابلوی پشتیبانی هلال احمر با توجه به بنرهای نصب شده بر روی بدنه و سقف این تاسیسات شناسایی شده است.

شما برتر هستید وی در خصوص تداوم کمک رسانی به لبنانی ها گفت: هیچ وقفه ای در روند کمک رسانی هلال احمر ایجاد نمی شود. جمعیت هلال احمر با قدرت و اراده بیشتر به تلاش خود برای تسکین آلام انسانی و کمک به مصدومان، حادثه دیدگان و آوارگان ادامه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا