سلامت خانواده

غذاهایی که باعث چربی شکم می شوند

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اولین قدم برای کاهش چربی شکم پیروی از یک رژیم غذایی سالم سرشار از غلات کامل، فیبر و پروتئین است که محدود کردن میزان مصرف قند، سدیم و چربی نیز در این زمینه موثر است. نوع رژیم باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و … می شود که در ادامه به بررسی غذاهایی که باعث چاقی شکمی می شوند می پردازیم.

سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی سرخ شده و چیپس باعث چربی شکم می شود، مصرف منظم این غذاها اندازه دور کمر را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد، زیرا سرشار از کربوهیدرات ها و چربی های ترانس هستند.

نوشابه

نوشابه حاوی شیرین کننده های مصنوعی است که برای سلامتی مضر است و چربی شکم را افزایش می دهد، گروهی از محققان پس از بررسی های لازم دریافتند افرادی که به طور منظم نوشابه مصرف می کنند، چربی شکم و بیماری های قلبی عروقی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

بستنی

یکی از غذاهایی که می تواند سایز دور کمر را به سرعت افزایش دهد بستنی و دسرهای شیرین است که حاوی مقدار زیادی قند و چربی اشباع شده است. مصرف منظم این غذاها باعث افزایش وزن، چربی احشایی و چربی دور کمر می شود.

برنج سفید

نتایج مطالعات نشان داده است که رابطه بین رژیم های غذایی غنی از غلات تصفیه شده مانند برنج سفید و افزایش وزن، چربی شکم و چاقی، حذف برنج سفید از رژیم غذایی و جایگزینی آن با برنج قهوه ای می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا