سلامت خانواده

پزشکان جوان علاقه ای به رشته بیهوشی ندارند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سلیمی نسبت به بی میلی پزشکان جوان برای ورود به عرصه بیهوشی به دلیل کمبود درآمد و تعرفه های ناعادلانه هشدار داد و افزود: بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت صندلی های دستیار بیهوشی خالی مانده است.

وی در آستانه برپایی شانزدهمین کنگره بین المللی است بین المللی بیهوشیویژه مراقبت و درد که از 16 تا 18 آبان 1403 در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، گفت: گرچه علاقه نسل جدید به رشته پزشکی در تمام دنیا و رشته بیهوشی کاهش یافته است زیرا بخشی از رشته های سخت، پراسترس و پرمسئولیت بیشتر متقاضیان کمتری در نظر گرفته می شوند، اما در ایران به دلیل درآمد کم این رشته و تعرفه های ناعادلانه، تقاضا برای ورود به رشته دستیار بیهوشی به طور غیرعادی کاهش یافته و شدیدتر شده است. روند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بی میلی پزشکان جوان برای ورود به رشته بیهوشی، تعداد زیادی از متخصصان این رشته نیز از ایران مهاجرت کرده اند. قطعا در آینده ای نزدیک در زمینه خدمات کنترل درد بعد از جراحی، کلینیک های ویزیت قبل از عمل و بسیاری از خدمات ویژه. E که باعث افزایش کیفیت درمان و رضایت بیمار می شود، تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت.

سلیمی ادامه داد: مدت ها بود که مسئولان بهداشتی کشور وجود کمبود متخصص بیهوشی در کشور را تکذیب می کردند و پس از پذیرش این واقعیت، برای جبران کمبود متخصص بیهوشی، سیاست هایی از جمله افزایش ظرفیت پذیرش دستیار در این زمینه را در دستور کار قرار دادند. ، ورود مستقیم به این حوزه از کارآموز برای دستیار بیهوشی کردند که همه اشتباه، سطحی و بدون برنامه بود کوچک و مطالعه و هیچ یک از این روش ها به حل مشکل کمبود دانشجو در این رشته کمک نکرد.

وی افزود: افزایش تخت های بیمارستانی به ویژه تخت های مراقبت ویژه و اتاق عمل بخشی از سیاست های نظام درمانی کشور در گرو تامین نیروی انسانی مانند متخصص بیهوشی و پرستار است که به دلیل کمبود نیروی انسانی در این دو حوزه قابل اجرا نیست.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در «کنگره شانزدهم بین بین المللی بیهوشیمراقبت و درد خاص. پانل موضوعات خاص صنفی در رشته بیهوشی از جمله کمبود شدید متخصص در این رشته در آینده نزدیک برگزار می شود که نتایج آن به وزارت بهداشت ارائه می شود.

وی با ابراز خرسندی و قدردانی از رویکرد جدید وزارت بهداشت برای تحول مثبت در وضعیت معاونت پزشکی گفت: با این اقدام وزارت بهداشت یکی از آرزوهای دیرینه ما محقق شد و به نظر می رسد تیم جدید وزارت بهداشت مصمم به حل مشکلات حوزه است. پزشکی به خصوص مشکلات ریشه ای دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا