بهداشت و درمان

وزیر بهداشت حمله رژیم صهیونی به بیمارستان‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، ظفرقندی در پیامی گفت: فاجعه غیرانسانی حمله اخیر نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه. و دستگیری کادر پزشکی و مجروحین، تخلیه و بمباران بیمارستان، نه تنها نقض آشکار حقوق بشر و نقض قوانین بین المللی است، بلکه آشکارا و مکرر جنایت علیه بشریت است و به شدت محکوم می شود.

متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری همچنان در برابر حملات مکرر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سکوت کرده‌اند و سازمان بهداشت جهانی نیز کم و بیش در مقابل چنین فجایعی منفعل بوده است. این در حالی است که از ابتدای حمله به غزه تاکنون 22 بیمارستان و 48 مرکز درمانی از کار افتاده، بیش از 200 پرسنل پزشکی بر اثر حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده اند، 55 دستگاه آمبولانس منهدم شده و 136 دستگاه بهداشتی و درمانی. مراکز هدف قرار گرفته اند. . این گونه جنایات نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله مواد کنوانسیون چهارم ژنو است که در بندهای مختلف آن حمله به بیمارستان ها، مدارس، اماکن مذهبی مانند مساجد و کلیساها را ممنوع می کند و بر اساس ماده 18 آن، بیمارستان های غیرنظامی که برای پرستاری از بیماران، معلولان و زنان تشکیل می شوند، به هیچ وجه نباید مورد حمله قرار گیرند، بلکه باید همیشه مورد احترام و حمایت قرار گیرند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت مجدد حملات متعدد ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و ابراز همدردی و حمایت از کادر درمانی، از مجامع بین المللی و به ویژه سازمان بهداشت جهانی درخواست می کند. موضع گیری و واکنش سریع و جدی در پیش از تداوم این نسل کشی و محکومیت حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی، مجموعه اقدامات عملی موثری را برای جلوگیری از تکرار این گونه جنایات در دستور کار خود قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا