سلامت خانواده

داروهای لاغری اعتیادآور/ توزیع دارو در آرایشگاه های زنانه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو ، سلمان اسحقی با انتقاد از نبود بازرسان کافی در کشور در خصوص وجود ماده مخدر شیشه در قرص های لاغری گفت: هر جا که حضور نداشته باشیم افرادی هستند که به فکر منافع مردم نیستند. “

وی افزود: 80 درصد چاقی و لاغری مربوط به تغذیه و 20 درصد به ورزش و تمرین بستگی دارد.

اسحقی ادامه داد: ما نظارتی بر بازار و توزیع این گونه مواد نداریم و چون این مواد حاوی مواد مخدر هستند مصرف کنندگان به آن معتاد می شوند و با حس خوشایندی که در انسان ایجاد می کند باعث مصرف مستمر می شود.

این نماینده مجلس در گفت و گوی رادیویی با تاکید بر اینکه افراد سودجو با جان مردم بازی می کنند افزود: کمیسیون بهداشت و درمان به این موضوع ورود کرده و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پاسخگو باشد. امروزه مواد مخدر برای مصارف دارویی وارد می شود و سودجویان وقیح هستند هستند چون داروها را به صورت دارو به جوانان ما عرضه می کنند و ما در این زمینه به ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار می دهیم. کمیته غذا و دارو بخشی از این موضوع هم هست و سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم مسئول هستند.

وی افزود: برخی از مجریان قانون به گونه ای نسبت به موضع خود بی تفاوت هستند که گویی صرفا حضوری هستند. شیلین در این جایگاه مهم است اما از این موضوع گلایه داریم و مجلس هم وارد موضوع شده و اجازه ادامه این رویه را نمی دهد.

آمفتامین و کاهش وزن

همچنین اخگری محقق سم شناسی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اظهار داشت: فرآورده هایی که به صورت کپسول و قرص در اختیار مردم قرار می گیرد حاوی تعدادی مواد و این مواد مخدر است. متاسفانه در سال های اخیر تعدادی دارو به ما ارجاع داده شده است که فاقد برچسب اصالت و مجوز وزارت بهداشت بوده و عمدتاً به صورت کپسول و قرص دست ساز بوده و بسته بندی غیر استاندارد دارند. ، و ما آدرس روی آنها را نمی دانیم.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت این اقلام را جزو داروهای تقلبی قرار داده است اما برخی افراد سودجو برای کسب درآمد بیشتر این داروها را می فروشند و داروهای کاهش وزن از این قبیل است.

اخگری با بیان اینکه این گونه داروها عمدتاً در آرایشگاه های زنانه تجویز می شود، افزود: این داروها طی آزمایشات سم شناسی حاوی خانواده آمفتامین ها هستند که عوارض جبران ناپذیری برای افراد ایجاد می کنند.

وی در بخشی دیگر از گفت و گو با رادیو گفتگوی برخی از داروها را حاوی مواد دیگری دانست و افزود: سایر داروها افزایش دهنده وزن و ترک سیگار و اعتیاد به مواد مخدر هستند که به طور گسترده در شکبه سلام ماهواره تبلیغ می شود و آنها را حاوی مواد گیاهی معرفی می کند. با تهیه این داروها و آزمایش آنها، طیف وسیعی از داروها را مشاهده کردیم که در برچسب آنها ذکر نشده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا