سلامت خانواده

شهادت حدود 200 پرسنل پزشکی در پی حملات رژیم غاصب صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از وزارت بهداشت، محمدرضا ظفرکندی در پیامی در محکومیت حمله مجدد رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه و دستگیری کادر پزشکی و مجروحین، متن این پیام به شرح زیر است:

وی افزود: فاجعه غیرانسانی حمله اخیر نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان و اسارت کادر پزشکی و مجروحین، تخلیه و بمباران بیمارستان، تنها نقض عمومی حقوق بشر و حقوق بشر نیست. قدم بردار قوانین بین المللی، اما آشکارا و مکرر، جنایات علیه بشریت به شدت محکوم می شوند.

متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری همچنان در برابر حملات مکرر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سکوت کرده‌اند و سازمان بهداشت جهانی نیز کم و بیش در مقابل چنین فجایعی منفعل بوده است.

از ابتدای حمله به غزه تاکنون 22 بیمارستان و 48 مرکز درمانی از کار افتاده، بیش از 200 پرسنل پزشکی بر اثر حملات رژیم اشغالگر شهید، 55 آمبولانس منهدم شده و 136 مرکز بهداشتی هدف قرار گرفته اند. این گونه جنایات نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله مواد کنوانسیون چهارم ژنو است که در بندهای مختلف آن حمله به بیمارستان ها، مدارس، اماکن مذهبی مانند مساجد و کلیساها را ممنوع می کند و بر اساس ماده 18 آن، بیمارستان های غیرنظامی که برای پرستاری از بیماران، معلولان و زنان تشکیل می شوند، به هیچ وجه نباید مورد حمله قرار گیرند، بلکه باید همیشه مورد احترام و حمایت قرار گیرند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حملات متعدد ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و ابراز همدردی و حمایت از کادر درمانی، از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا اقدامات عملی را برای جلوگیری سریع‌تر از این حملات انجام دهند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا