سلامت خانواده

جایگاه بیمه پایه در اجرای برنامه پزشکی خانواده – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، ابراهیم نوری قوشکی نوشت: فلسفه بیمه حمایت مالی از بیمه شده است، این حمایت مالی منوط به مشارکت در تصمیم گیری است. دریافت کنید با توجه به بسته خدمات، دستورالعمل های بالینی، ساختار شبکه و زنجیره ارائه خدمات گسترش یافته است.

یکی از الزامات اجرای برنامه پزشکی خانواده تامین مالی پایدار منابع است. تجمیع صندوق های بیمه پایه یکی از امن ترین آنهاست بیشترین این روشی برای تأمین منابع مالی پایدار برنامه است.

برای تجمیع منابع اعتباری بیمه های پایه مانند بیمه سلامت، تامین اجتماعی و… بهتر است صندوق مشترکی وجود داشته باشد و دولت حق بیمه آن را پرداخت کند. سازمان ها بیمه سقوط جمع آوری کنید بیاورید و به آن صندوق تجمیع شده برای توزیع به همراه بودجه و کمک های دولتی پرداخت می شود و صندوق تجمیع شده از طرق مختلف مانند سرمایه گذاری افزایش سرمایه دارد. بیمه های پایه باید از مشارکت های مردمی استفاده کنند و بانک اطلاعاتی همه بیمه شدگان یکسان و در یک صندوق قرار گیرد. همچنین یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی مسئولیت اعتباربخشی مراکز درمانی را بر عهده دارد و آن صندوق تجمیع شده مسئولیت تدوین قوانین و مقررات عملکرد بیمه پایه از قبیل مشارکت در تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های بالینی، مشارکت در توسعه را بر عهده دارد. تعرفه ها و فرانشیزها، خرید استراتژیک و اصول و قوانین و چارچوب ها. قراردادهای بیمه سقوط من می بینم با مراکز خدماتی همراه باشید صندوق تلفیقی خود مرجع حل اختلاف بین شرکت های بیمه است سقوط و ارائه دهنده خدمات باشید. بیمه های تکمیلی نیز باید شرایط تعرفه و فرانشیز را تحت نظارت این صندوق رعایت کنند.

اما آیا بیمه های پایه در حال حاضر قابل تجمیع هستند، آیا امکان سرمایه گذاری در بیمه های پایه وجود دارد.

واقعیت امر این است که در حال حاضر این امکان وجود ندارد، زیرا سرنوشت بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی و بیمه سلامت در 40 سال گذشته نشان داده است که سرمایه‌گذاری نادرست آن‌ها در تامین پوشش تعهداتشان به دلیل تسلط دولت و ریسک بالای تمرکز در بن بست و نقطه ورشکستگی رسیده است.

مهم ترین عواملی که بر این شکست تأثیر گذاشت، عدم سود بود بیاورید شرکت هایی هستند که از سرمایه گذاری تضمینی بر اساس ارز جهانی مانند کشتیرانی و پالایشگاه ها به سرمایه گذاری در شرکت های داخلی مانند شستا از سازمان تامین اجتماعی که از نوسانات ارزی و تورم به شدت آسیب دیده و به دلیل تورم نتوانسته پوشش مناسبی برای بیمه سلامت داشته باشد منتقل شده است. بنابراین تجمیع بیمه‌ها نه تنها در حال حاضر کمکی نمی‌کند، بلکه ریسک حاکمیت بخش دولتی بر امور بازار را افزایش می‌دهد. و خطر تمرکز را افزایش می دهد. بنابراین برای تامین مالی برنامه‌های پیشگیری نمی‌توان با استخدام دولتی روی بیمه‌های پایه کار کرد، زیرا فشار بر خدمات‌دهنده و در نهایت مردم را افزایش می‌دهد، همان چیزی که در برنامه درمان خانواده فارس شاهد هستیم. و مازندران.

بنابراین برای تامین مالی با جابه جایی هزینه ها از درمان به سلامت باید به سمت تمرکز بهداشت و درمان به سمت محل مصرف هزینه ها یعنی محل دریافت هزینه برویم. میزبان و تامین مالی آن توسط سازمان ها بیمه سقوط اساسی و تکمیلی است.

یکی از ایرادات مهم در نظام بیمه ای کشور؛ عدم شمول بیمه های تکمیلی و عدم رعایت بیمه نامه های سطح بالا از وظایف بیمه های تکمیلی است. بنابراین تقویت بیمه تکمیلی مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا