اخبار سلامت

انفعال سازمان جهانی بهداشت دربرابر جنایات رژیم صهیونی در غزه

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی حمله مجدد رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه و دستگیری کادر درمانی و مجروحین را محکوم کرد.

در پیام وزیر بهداشت آمده است؛

فاجعه غیرانسانی حمله اخیر نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه و دستگیری کادر پزشکی و مجروحین، تخلیه و بمباران بیمارستان، نه تنها نقض آشکار است. حقوق بشر و ناقض قوانین بین المللی، بلکه آشکارا و مکرر جنایت علیه بشریت است و به شدت محکوم می شود.

متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در قبال حملات مکرر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سکوت اختیار کرده‌اند و سازمان بهداشت جهانی نیز کم و بیش در مقابل چنین فجایعی منفعل بوده است. این در حالی است که از آغاز حمله به غزه تاکنون 22 بیمارستان و 48 مرکز درمانی از کار افتاده، بیش از 200 پرسنل پزشکی بر اثر حملات رژیم اشغالگر شهید، 55 آمبولانس منهدم شده و 136 مرکز بهداشتی درمانی نیز از بین رفته اند. هدف قرار گرفته است. . این گونه جنایات نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله مواد کنوانسیون چهارم ژنو است که در آن بندهای مختلف حمله به بیمارستان ها، مدارس، اماکن مذهبی مانند مساجد و کلیساها و طبق ماده 18، بیمارستان های غیرنظامی را که مورد استفاده قرار می گیرند ممنوع می کند. برای پرستاری از بیماران، معلولان و زنان تشکیل شده است، به هیچ وجه نباید مورد حمله قرار گیرند، بلکه باید همیشه مورد احترام و حمایت قرار گیرند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت مجدد حملات متعدد ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و ابراز همدردی و حمایت از کادر درمانی، از مجامع بین المللی و به ویژه سازمان بهداشت جهانی درخواست می کند. موضع گیری و واکنش سریع و جدی در پیش از تداوم این نسل کشی و محکومیت حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی، مجموعه اقدامات عملی موثری را برای جلوگیری از تکرار این گونه جنایات در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا