سلامت خانواده

ویتامینی که سردرد را از بین می برد

به گزارش خبرآنلاین، همه افراد هر از گاهی سردرد را تجربه می کنند. این سردرد می تواند از درد مبهم تا ضربان شدید متغیر باشد و دلایل مختلفی برای بروز آن وجود دارد. در حالی که سردردهای گاه به گاه جای نگرانی نیست، تجربه مکرر آنها می تواند نشانه ای از یک وضعیت سلامتی باشد.

ایسنا به نقل از سلامت نیوز: کلینیک مایو آمریکا می گوید: سردرد مزمن به سردردهایی اطلاق می شود که حداقل 15 روز در ماه رخ می دهد. علل بالقوه آن التهاب مغز، عفونت ها، تومورهای مغزی یا آسیب های سر است. البته مشخص نیست علت سردرد در همه افراد چیست.

اگر سردردهای مزمن را تجربه می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید. آنها می توانند هر گونه مشکل جدی سلامتی را تشخیص دهند. اگر سردرد شما فورا برطرف نشد، پزشک به شما کمک می کند تا راه هایی برای مدیریت درد خود پیدا کنید. این روش ها ممکن است شامل داروهای تجویزی و تغییر شیوه زندگی باشد.

علاوه بر این، برخی ویتامین ها ممکن است به درمان سردردهای مزمن کمک کنند. همچنین مشخص است که مصرف برخی از گیاهان به افراد کمک می کند تا از شدت میگرن خود بکاهند یا به طور کامل از آن پیشگیری کنند. دوزهای بالای ویتامین B2 نیز ممکن است کمک کند. اگرچه قبل از مصرف دوزهای بالای هر مکملی باید با پزشک خود مشورت کنید، اما در نهایت، مکمل‌های کوآنزیم Q10 ممکن است با کاهش دفعات سردرد برای برخی افراد مفید باشد.

بهترین راه برای درمان هر نوع سردرد، چه موقت و چه مزمن، یافتن علت اصلی آن است. همانطور که در بالا ذکر شد، سردرد مزمن ممکن است ناشی از یک بیماری باشد. اگر این وضعیت درمان شود، سردردهای مزمن شما احتمالاً از بین خواهند رفت. البته گاهی اوقات برای کنترل علائم نیاز به دارو است، اما توصیه می شود در صورت امکان از مصرف دارو در هنگام درمان سردرد خودداری کنید.

دکتر لارنس نیومن، متخصص مغز و اعصاب در این باره می گوید: استفاده از داروها می تواند باعث ایجاد چیزی به نام سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو شود که در واقع مصرف بیش از حد دارو باعث سردردهای مکرر می شود و بیمار را مستعد ابتلا به سایر درمان ها می کند.

دفعه بعد که دچار سردرد موقت شدید، بطری آسپرین را کنار بگذارید و به جای آن یک فنجان قهوه بنوشید. مقادیر کم کافئین می تواند به کاهش درد ناشی از بسیاری از سردردها کمک کند. با این حال، برخی دریافته اند که کافئین سردرد آنها را بدتر می کند. بنابراین این شما هستید که بفهمید چه نوشیدنی‌ها، غذاها و فعالیت‌هایی باعث سردرد شما می‌شوند و در صورت امکان از آنها اجتناب کنید.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا