سلامت خانواده

غذاهایی که باعث چاقی می شوند

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز نوشت؛ یکی از عادات غذایی اشتباه نوشیدن نوشابه همراه با غذاهای چرب است، با این تصور که باعث جذب کمتر چربی یا هضم بهتر غذا می شود. اما این یک باور غلط است و تاثیری در کاهش جذب غذای چرب مصرفی و یا کاهش درد معده ندارد و با افزایش کالری دریافتی احتمال چاقی و اضافه وزن را افزایش می دهد.

مصرف خرما یا سایر غذاهای شیرین بعد از غذا

مصرف خرما یا غذاهای شیرین بعد از غذا باعث افزایش کالری دریافتی و اضافه وزن می شود و از طرفی به دلیل تحریک ترشح انسولین، احتمال چاقی شکمی نیز افزایش می یابد.

مصرف شیره خرما، شیره انگور یا آب توت برای رفع کم خونی

افراد مبتلا به کم خونی برای رفع کم خونی باید طبق دستور پزشک و متخصص تغذیه از مکمل های آهن استفاده کنند و مصرف انواع خرما یا شیره انگور کم خونی را درمان نمی کند اما از طرفی به دلیل قند زیاد، کالری مصرفی مصرف روزانه را افزایش می دهد و مصرف مداوم آن باعث اضافه وزن و چاقی می شود.

مصرف کره و خامه به عنوان گروه لبنیات

برخی افراد با این تصور که کره و خامه جزء محصولات لبنی هستند، بدون محدودیت از این غذاهای پرچرب استفاده می کنند. اما در واقع کره و خامه جزء گروه چربی ها هستند و به دلیل داشتن چربی اشباع و کلسترول زیاد، خطر ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد و تا حد امکان باید از مصرف آن پرهیز کرد.

ممنوعیت خوردن سبزیجات و سالاد همراه با غذا

توصیه متخصصان تغذیه برای انتخاب غذا در وعده های غذایی به صورت بشقاب سلامتی این است که نیمی از بشقاب غذا را سبزیجات تهیه کنید. یک چهارم آن از غلات مانند نان، برنج، سیب زمینی یا ماکارونی و یک چهارم آن باید پروتئین هایی مانند گوشت، مرغ، ماهی یا لوبیا باشد. بنابراین نه تنها خوردن سالاد و سبزیجات در وعده های غذایی اشتباه نیست، بلکه همه افراد باید علاوه بر افزایش دریافت ویتامین ها، مواد معدنی و رژیمی، میزان نان، برنج و سایر غلات را کاهش داده و به مقدار سالاد و سبزیجات اضافه کنند. فیبر، با کاهش دریافت کالری در وعده غذایی گام بزرگی در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی است.

مصرف شیرینی بعد از مصرف غذاهای سرد

اکثر افرادی که عادت به مصرف شیرینی بعد از غذاهای به اصطلاح عامیانه سرد دارند، اضافه وزن و چاقی دارند. زیرا آب نبات حاوی کالری و قند زیادی است. به عنوان جایگزین، می توانید از ادویه هایی مانند زنجبیل و دارچین استفاده کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا