سلامت خانواده

افزایش بهره وری خدمات پزشکی نیازمند بودجه است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر محبتی در جلسات متعدد با نمایندگان شورای اسلامی شهر بر اهمیت تخصیص بهینه و هدفمند بودجه در راستای پیشبرد اهداف کلی نظام سلامت و اجرای موفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

وی در جلسات بررسی بودجه سال 1403 با نمایندگان مجلس به ضرورت تامین منابع مالی کافی برای اجرای سیاست های کلی نظام سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: تحقق اهداف عدالت در سلامت و ارتقای کیفی نظام سلامت. خدمات پزشکی مستلزم تخصیص هدفمند منابع و همکاری موثر مجلس است. .

محبتی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به اورژانس و مناطق کم برخوردار افزود: باید منابع لازم را برای افزایش بهره وری خدمات درمانی و بهبود زیرساخت ها به ویژه در مناطق اورژانس فراهم کنیم. توسعه پایدار در این بخش ها مستلزم همکاری نزدیک وزارت بهداشت و مجلس است.

وی همچنین به چالش های ناشی از تحریم ها اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم های مختلف، در عمل با موانع مختلفی مواجه هستیم. بهره برداری از ظرفیت های داخلی و استفاده بهینه از منابع موجود از مهمترین اولویت های ما برای مقابله با این شرایط است.

محبتی خاطرنشان کرد: همکاری مستمر و سازنده با نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه می تواند نقش اساسی در تحقق برنامه های کلان وزارت بهداشت در برنامه هفتم توسعه داشته باشد و مصمم هستیم این اهداف را با جدیت دنبال کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا