سلامت خانواده

ادعای درمان گیاهی فیبروم رحم/ فن تراپی یا حجامت موثر یا محرک؟

فاخره بهبهانی: در فضای مجازی در برخی کانال ها و شبکه های منتسب به طب سنتی به منظور از بین بردن یا کاهش اندازه فیبروم و یا جلوگیری از خونریزی شدید ناشی از میوم اقدامات عجیب و غریب و داروهای گیاهی فراوانی برای بیماران تجویز می شود که البته بسیار گران است. قیمت ها اما آیا واقعاً داروهای گیاهی و درمان های طب سنتی می توانند رشد فیبروم را متوقف کنند یا به طور قطعی آن را درمان کنند؟

دکتر مریم مشهدی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: درمان قطعی فیبروم رحم تنها از طریق جراحی و برداشتن فیبروم یا برخی روش های جدید مانند آمبولیزاسیون در طب رایج امکان پذیر است. البته طب سنتی یک طب مکمل است و در کنار طب رایج می تواند به کاهش علائم فیبروم کمک کند. تجربه نشان داده است که فیبروم هایی که خونریزی ندارند و درد شدید ندارند با تجویز برخی داروهای گیاهی و اقدامات طب سنتی تا حدودی قابل کنترل بوده و می توان از رشد میوم جلوگیری کرد و علائم را برای مدتی کاهش داد. در طب سنتی داروهای گیاهی و دستورات غذایی مختلفی برای کنترل دردهای لگنی و شکمی ناشی از فیبروم پیشنهاد شده است.

فیبروم یک تورم سخت است

از دیدگاه طب رایج، فیبروم ها یا میوم های رحم معمولاً توده های خوش خیم و غیر سرطانی یا تومورهای اندام های تناسلی زنان هستند که بر اساس محل قرارگیری آنها در داخل، خارج یا عضله میانی رحم به نام های مختلفی شناخته می شوند. . اما به گفته دکتر مشهدی، فیبروم از دیدگاه طب سنتی تعریف دیگری دارد. در این مکتب فیبروم نوعی تورم در نظر گرفته می شود که معمولاً به عنوان یک تومور سخت در نظر گرفته می شود و اغلب باعث خونریزی شدید قاعدگی در افرادی می شود که دارای سابقه ژنتیکی، خانوادگی و وزن بالا هستند. اکثر فیبروم ها در سن 30 سالگی بدون علامت یا علامت هستند، اما البته سبک زندگی اشتباه، تغذیه نامناسب و شرایط استرس زا خطر ابتلا به فیبروم را افزایش می دهد.

فیبروم ها با علائم خفیف قابل کنترل هستند

فیبروم ها را می توان با علائمی مانند خونریزی شدید، لکه بینی بین قاعدگی، درد پشت یا لگن، تکرر ادرار، و گاهی بزرگ شدن رحم و تورم در شکم تشخیص داد. به یاد داشته باشید که فیبروم هایی که بدون علامت هستند یا علائم خفیفی دارند را می توان از طریق اصلاح سبک زندگی کنترل کرد. اما انواع دردناک و خونریزی دهنده نیاز مبرمی به استفاده از داروها و درمان های پیشرفته و اورژانسی طب رایج دارند. فیبروم هایی که علائم خاصی ندارند و فضای رحم را اشغال نمی کنند نیاز به درمان خاصی ندارند و محدودیتی برای بارداری وجود ندارد. اما بهتر است قبل از بارداری فیبروم های دردسرساز را درمان کنید.

اقداماتی که ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد

دکتر مشهدی بیان می کند: بنا به صلاحدید متخصص طب سنتی برای کنترل علائم فیبروم می توان از روش های باد درمانی یا حجامت استفاده کرد. اما در تجویز این گونه اقدامات درمانی باید بسیار محتاط بود، زیرا هر یک از این اقدامات عملی می تواند خونریزی را کاهش دهد یا فیبروم را کوچک کند، اما اگر مطابق با شرایط و نوع فیبروم و زیر نظر متخصص و آموزش دیده تجویز نشود. متخصص با تجربه، می تواند باعث افزایش شود. خونریزی و حتی فیبروم بزرگتر. بنابراین برای کنترل یا کنترل علائم فیبروم رحمی باید به متخصص زنان و زایمان و طب سنتی که تجربه لازم در این زمینه را دارند مراجعه کرد و از مراجعه به متخصصان منتسب به طب سنتی که اغلب عمل می کنند خودداری کرد. در فضای مجازی تبلیغ کنند و مجوز پزشکی نداشته باشند. یا تخصص مرتبط، جدا خودداری کنید.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا