سلامت خانواده

تضمین سلامت کبد با 5 غذا

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، کبد مهم ترین اندام متابولیسم و ​​سم زدایی است. هنگامی که کبد آسیب می بیند، کل بدن در معرض خطر است. با این حال، آسیب کبدی اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا در ابتدا هیچ علامتی ایجاد نمی کند.

در ادامه پنج محافظ سلامت کبد را معرفی کرده ایم:

قهوه:

مطالعات نشان می دهد که این نوشیدنی با کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب، بیماری مزمن کبد و حتی سرطان کبد مرتبط است. دلیل این امر می تواند خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات زیست فعال آن مانند کافئین و اسید کلروژنیک باشد.

آب:

نوشیدن آب به کبد کمک می کند تا بدن را سم زدایی کند. انجمن تغذیه آلمان نوشیدن 1.5 لیتر آب در روز را توصیه می کند.

کنگر فرنگی:

برخی از مواد موجود در کنگر فرنگی می توانند اثرات مفیدی بر روی کبد داشته باشند. مواد تلخ موجود در کنگر فرنگی از جمله سینارین، کافئیک اسید و اسید کلروژنیک دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند.

زغال اخته و کراغات:

هر دو حاوی آنتوسیانین هستند. آنتی اکسیدان هایی که به توت ها رنگ متمایز می دهند. چندین مطالعه نشان داده است که مصرف این میوه ها به مدت 21 روز از کبد در برابر آسیب محافظت می کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که انواع آنتی‌اکسیدان‌هایی که معمولاً در زغال اخته یافت می‌شوند، پیشرفت ضایعات و فیبروز و ایجاد بافت اسکار را در کبد موش‌ها کاهش می‌دهند.

آب چغندر:

این منبع نیترات و آنتی اکسیدانی به نام بتالین است که ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد و آسیب اکسیداتیو و التهاب را کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند که آب چغندر به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در کبد و همچنین افزایش آنزیم هایی با خواص سم زدایی طبیعی کمک می کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا