اخبار سلامت

زمینه مشارکت مردم در جهش تولید کالاهای سلامت فراهم شده

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی سال «جهش تولید با توانمندی» را به ملت ایران و جامعه بهورزان و بهورزان فداکار تبریک گفت. مشارکت مردمی» و بر آمادگی میدانی نظام سلامت کشور بر جهش در تولید کالاها و خدمات سلامت محور با تکیه بر مشارکت مردم تاکید کرد.

متن پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:

نام خداوند بخشنده

اى دگرگون كننده دلها و ديده ها، اى كنترل كننده شب و روز، اى تغيير دهنده زمان و حال، حال ما را به حال بهترى تبديل كن.

فرارسیدن سال جدید را که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده‌اند را به ملت بزرگ ایران و جامعه خدمتگزاران و ایثارگران سلامت تبریک می‌گویم. بهار طبیعت و همراهی آن با بهار قرآن، نویدبخش برکات الهی و اعتلای معنوی است و امیدوارم در این روزهای پر برکت و نورانی، رحمت و رضایت خداوند شامل حال تک تک ما باشد.

تأمین سلامت مردم، کاهش رنج و نجات جان آنان، فرصت گرانبهایی است که خداوند متعال تنها به بندگانش عطا می کند; قهرمانانی که به مدد ایمان الهی، اخلاق اسلامی، دانش روز و مهارت های فنی، هر روز در هر جای این سرزمین برای خدمت به هموطنان عزیز تلاش می کنند، بر بالین بیماران و دردمندان حاضر می شوند و خلق می کنند. حماسه های بی نظیر عشق به همنوعانشان.

خداوند متعال را شاکرم که با عنایت رهبر معظم انقلاب، حمایت های رئیس جمهور محبوب، تلاش خالصانه همکارانم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به برکت خون پاک شهید شهدای مدافع سلامت امروز زمینه مشارکت مردم در جهش در تولید محصولات سلامت محور فراهم شده است. و انشاالله در سال 1403 در بسیاری از بخش های سخت افزاری و نرم افزاری در نظام سلامت پیشرفت زیادی خواهد داشت.

در سال گذشته افتخارات متعددی از رشد بیش از 30 درصدی در تولید محصولات سلامت محور گرفته تا اجرای طرح سلامت خانواده در 195 شهر و درمان رایگان 33 میلیون ایرانی از طریق سیستم ارجاع، و درمان رایگان همه کودکان زیر 7 سال، در راستای سیاست جوانان جمعیت. از برگزاری کمپین ملی سلامت و ثبت رکورد بی سابقه مشارکت 46 میلیون نفری در این حوزه گرفته تا توسعه 500 طرح جدید درمانی در مناطق محروم و اعزام هزاران پزشک و داروساز متخصص و عمومی به این مناطق و وی با اتکا به آنها نظام سلامت جمهوری اسلامی توانست در مسیر «عدالت و تعالی در سلامت» گام های محکمی بردارد و با وجود تحریم های ظالمانه استکبار به جایگاه شایسته خود در منطقه و جهان دست یابد.

در ابتدای سال 1402 با ابراز خرسندی از رهبر فرزانه انقلاب و بیانات گرانقدر ایشان در حرم مطهر رضوی در خصوص عملکرد جامعه سلامت توانستیم نوروز را آغاز کنیم. جملاتی که مایه قدردانی و افتخار و نشان افتخار بر پلاک نام بهورزان شد.

در آخرین روزهای سال جاری این افتخار را داشتیم که شاهد پیام گرانبهای سرشار از عنایت و عطوفت مقام معظم رهبری به یکی از عوامل اورژانس باشیم که جان یک مادر و نوزاد گرفتار در برف را در شهرستان بابل نجات داده بود. . این پیام امیدبخش، حکیمانه و پدرانه باعث شد بهورزان زحمتکشی که همیشه برای نجات جان هموطنانمان شبانه روزی سرشار از شادی، امید و قدردانی تلاش کنند. خستگی زحمات سربازان ولایت در جبهه سلامت، جان خود را گرفت و به همه ما توان و توان مضاعفی داد.

از خداوند متعال که در این ماه پر برکت درهای رحمت خود را به روی بندگانش گشوده است، می خواهیم به دستورات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب عمل کند.

دستاوردهای نظام سلامت در زمینه رشد تولید نشان از اقتدار ملت ایران دارد. به خواست و قدرت خداوند با تمام وجود تلاش خواهیم کرد تا این دستاوردها در سال آینده با مشارکت مردمی افزایش و افزایش یابد و رضایت مقام معظم رهبری و مردم عزیزمان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا