سلامت خانواده

صورت درمان نیست / ترفند زیبایی را بیابید و پنهان کنید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نسترن نمازی به ویژه صورت پوست که امروزه بسیار محبوب شده است، افزود: صورت پوست اصول استانداردی ندارد، بنابراین نمی توان مراحل آن را به وضوح بیان کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی ترکیبی از اقدامات برای آبرسانی، ماسک درمان و ماساژ در ارائه دهندگان خدمات صورت انجام می شود اما در برخی مراکز امکان پذیر است میکرودرم برای از بین بردن آکنه زیر پوستی و میکرونیدلینگ برای جوان سازی پوست نیز باید به این مراحل اضافه شود.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این مراکز هزینه بر اساس مواد مصرفی تعریف می شود و این مواد از نظر کیفیت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، بنابراین استاندارد خاصی برای این امر در دسترس نیست. بخشی از خدمات

نمازی افزود: فردی که این سرویس را دریافت می کند ممکن است تا 48 ساعت بعد شفافیت و روشنی پوست خود را ببیند. صورت اما اساساً با پیروی از روال پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوست در منزل می توانید پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه این خدمات بیشتر جنبه تجاری دارد، گفت: بسیاری از بیماران با انجام آن فکر می کنند صورتمشکل پوستی آنها حل می شود، اما باید گفت صورت درمان نیست و اثر طولانی مدت ندارد، به همین دلیل است که ارائه دهندگان این سرویس بر انجام آن یک بار در ماه تاکید دارند. از سوی دیگر، حتی ممکن است انجام شود صورت می تواند بر روی برخی از پوست های حساس اثر معکوس داشته باشد.

به گفته وی استفاده از برخی کرم ها و روغن ها در حال حاضر صورت پوست ممکن است آکنه را بدتر کند و حتی باعث بازگشت مشکل پوستی شود.

نمازی تصریح کرد: انجام دهید میکرونیدلینگ همچنین که در برخی مراکز انجام می شود حتما باید توسط پزشک انجام شود در غیر این صورت ممکن است منجر به لک، اسکار یا زخم شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مرکز آکادمیک برای تدریس و ارائه اصول علمی وجود ندارد. صورت پوستی وجود ندارد. فردی که در این زمینه در مراکز زیبایی فعالیت می کند، در اکثر موارد چیزی از آناتومی پوست نمی داند. حتی اگر فرد آموزش مناسبی دیده باشد، می توان همان اقدامات لایه برداری، بخور و آبرسانی را در خانه با استفاده از محصولات موجود در بازار انجام داد.

او در پایان ادعا می کند که برخی باید انجام دهند صورت در روزهایی که هوا آلوده است گفت: آلودگی فقط لایه ای است شاخی پوست به بیرونی ترین لایه سطح پوست (اپیدرم) که پر از سلول های مرده است نفوذ می کند. سد دفاعی پوست اجازه نفوذ آلودگی به سطوح زیرین را نمی دهد. پس به این کار ادامه دهید صورت لازم نیست و می توانید آلودگی های سطح پوست را با پاک کننده های صورت پاک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا