سلامت خانواده

تنی که چون ققنوس در آتش عشق الهی سوخت… – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید احمدی مشاور وزیر و هماهنگ کننده امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت در یادداشتی نوشت: شهید حیدری در دوران دفاع مقدس به صورت داوطلبانه و در قالب لشکر حضرت رسول اکرم (ص).ص) او به جبهه رفت و پس از پایان جنگ با وجود احتمال حضور در تهران برای گذراندن پروژه، از مسئولان اداره پروژه خواست تا او را به هر نقطه ای از کشور که مردم بیشتر به او نیاز دارند اعزام کنند. وی سال ها به صورت داوطلبانه در روستاهای محروم استان هرمزگان به طبابت پرداخت. کرد و پس از آن در دهه 70 در حال و هوای مبارزه با رژیم صهیونیستی و جاذبه جهادی حزب الله به لبنان رفت و در آنجا ازدواج کرد و در چندین موسسه خیریه به طبابت پرداخت.

بسیاری از بیماران مرکز خیریه امام خمینی (ره) هنوز خاطرات به یاد ماندنی از شخصیت و دلسوزی این پزشک مجاهد دارند.

شهید دکتر علی حیدری در اوج تکفیری های دوران جولان در سوریه به خیل رزمندگان پیوست و در درمانگاه های صحرایی به مداوای مدافعان حرم پرداخت.

یکی از مسئولین درمانگاهی که شهید حیدری در آن کار می کرد می گوید فقط یک بار از من مرخصی خواست، وقتی علت را جویا شدم گفت مادرم در ایران مریض شده و به من نیاز دارد، به تهران رفت و مادر را با خود آورد. به لبنان و تا برای مدت طولانی او شخصاً از او مراقبت می کرد و از او مراقبت می کرد.

موکب امام حسن مجتبیالف) که هر ساله در اربعین به زیارت آقا اباعبدالله الحسین(ع)الف) خدمات پزشکی ارائه می دهد. محل ملاقات سال های آخر شهید حیدری بود.

بی شک این پزشک عالی رتبه یکی از هزاران ستاره گمنام نظام سلامت اسلامی ایران است که نامش برای همیشه در تاریخ بشریت و آزادی ثبت خواهد شد.

شهادت پزشک جهادی دکتر علی حیدری را به جامعه پزشکی کشور تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا