سلامت خانواده

توسعه خدمات درمانی هلال احمر در قرقیزستان/آمادگی برای صادرات دارو – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در جلسات مجمع عمومی فدراسیون بین بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور در ژنو، در حاشیه مراسم افتتاحیه مشترک مجمع و شورای نمایندگان با رئیس جمعیت هلال احمر قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.

کولیوند در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر قرقیزستان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار هلال احمر گفت: بیش از 3 میلیون داوطلب در اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه با هلال احمر همکاری می‌کنند و حدود 70 هزار امدادگر در هنگام سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی. آنها ساخته دست بشر، مشغول امداد رسانی به قربانیان حوادث و افراد نیازمند به خدمات امدادی هستند.

وی ادامه داد: هلال احمر ایران بر اساس اصول قانون اساسی خود تنها متولی ارائه خدمات درمانی در خارج از کشور است و بر این اساس دارای 16 مرکز درمانی و توانبخشی در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی و 2 بیمارستان فعال برای این جمعیت است. در دبی و عراق آنها خدمات فوق تخصصی را به بیماران ارجاع می دهند.

لازم به ذکر است محورهای اصلی مذاکرات و درخواست های هلال احمر قرقیزستان در این جلسه عبارت بودند از:

-تاسیس و راه اندازی بیمارستان

– ایجاد و ایجاد کلینیک توانبخشی

-ایجاد و تأسیس دانشکده مشترک علوم پزشکی

-صادرات دارو و تجهیزات تولیدی جمعیت هلال احمر کشورمان به قرقیزستان

– تأمین کادر بهداشتی برای ارائه خدمات پزشکی.

همچنین در این نشست بر توانمندی جمعیت هلال احمر ایران برای ایجاد دانشگاه مشترک و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی تولیدی هلال احمر کشورمان به قرقیزستان تاکید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا