اخبار سلامت

سن ابتلای زنان ایران به سرطان سینه 10سال زودتر ازمتوسط جهانی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید جواد ملا; دبیر علمی کنگره «کنسرژنومیکس» نسبت به افزایش سالانه میزان سرطان در کشور هشدار داد و تصریح کرد: سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان بیشترین میزان ابتلا را دارند.

وی افزود: این در حالی است که سن تشخیص سرطان سینه در زنان ایرانی 10 سال زودتر از استاندارد جهانی است که جای نگرانی دارد. زنان ایرانی از نظر ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

دبیر علمی کنگره «کنسرژنومیکس» ژنتیک، تغذیه و سن را در بروز انواع سرطان موثر دانست و گفت: دلیل افزایش نرخ رشد سرطان پیری جمعیت است. مصرف زیاد فست فود، الکل، سیگار، آلودگی محیطی و استرس نیز احتمال ابتلا به سرطان را 30 درصد افزایش داده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی سالم خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، گفت: با تغذیه سالم و ورزش می توان ابتلا به سرطان را به نصف کاهش داد.

مولا سرطان معده را با عفونت گوارشی مرتبط دانست و اظهار داشت: عفونت هلیکوباکتر پیلوری (عامل زخم معده) مربوط به بهداشت مواد غذایی است و عفونتی است که پیش نیاز سرطان معده محسوب می شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی سرطان زایی گنجاندن مواد غذایی مانند حبوبات و ادویه هایی مانند زردچوبه را در رژیم غذایی ضروری دانست و گفت: حذف این مواد از چرخه غذایی نسل جدید را مستعد ابتلا به بیماری ها کرده است.

وی گفت: این رویداد دومین تجربه برگزاری کنگره نسل چهارم در کشور است که در سه محور اصلی علم، تجاری سازی و مسئولیت اجتماعی برگزار می شود.

دبیر علمی کنگره ژنومیکس افزود: ژنومیکس بزرگترین کنگره علمی بین المللی است که بیش از 3200 محقق، پزشک و متخصص در آن شرکت کرده اند. دومین کنگره بین المللی دغدغه شناسی از 2 تا 14 آبان ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود. در بخش مسئولیت اجتماعی این کنگره جایزه ای به نام جایزه ماکسا با هدف توسعه غربالگری، پیشگیری و ترویج سرطان و گنجاندن مراقبت های حمایتی و تسکینی طراحی شده است که قرار است برای دومین بار در سال جاری اعطا شود. یکی از تشکل های مردمی فعال در زمینه سرطان.

به گزارش تسنیم، میانگین سنی سرطان سینه در ایران بین 45 تا 55 سال و در سایر کشورها شیوع آن بین 50 تا 60 سال است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا