اخبار سلامت

پزشکان باید جور ناتوانمندی بیمه ها را بکشند!

بهنام عباسیان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سه بعد مهم خدمات درمانی را مردم، درمانگران و بیمه ها عنوان کرد. وی گفت: متاسفانه در سال های اخیر خدمات درمانی دولتی کاهش یافته است زیرا پزشکان نمی توانند خدمات زیادی را به مردم ارائه دهند. دلایل به روز نبودن زیرساخت های بخش دولتی و به دلیل پایین بودن تعرفه ها، گاهی اوقات بخش دولتی نمی تواند خدمات خود را به روز کند و زیرساخت های خود را با فناوری های روز ارتقا دهد و این امر گاهی باعث می شود پزشکان بیماران را از مردم منتقل کنند. بخش به بخش خصوصی برای هدایت

وی افزود: از سوی دیگر تعرفه های خدمات پزشکی با هزینه های واقعی همخوانی ندارد. تعرفه خدمات درمانی باید بر اساس قیمت تمام شده خدمات تعیین شود، اما هر ساله شاهد کاهش میزان آن هستیم و دولت می خواهد با اغماض در تعیین تعرفه، میزان هزینه های پرداختی را کاهش دهد.

عباسیان با بیان اینکه متأسفانه صنعت بیمه در ایران ناکارآمد است و بیمه‌گران یا نمی‌خواهند هزینه کنند و یا بودجه لازم برای پوشش افزایش تعرفه‌ها را ندارند، گفت: وی گفت: پزشکان موافق افزایش فشار مالی بر مردم نیستند و این افزایش تعرفه و واقعی شدن آن باید توسط بیمه ها پوشش داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که علت شکل گیری رابطه مالی پزشک و بیمار و دریافت رشوه از بیماران چیست؟ خاطرنشان شد: رابطه مالی پزشک و بیمار باید برداشته شود و راه حل این است که تعرفه های واقعی را ببینند و برای جلوگیری از پرداخت از جیب مردم، بیمه ها به وظیفه خود عمل کنند.

یکی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه پایین بودن تعرفه ها و بی انگیزگی پزشکان برای فعالیت در بخش دولتی نیز به سلامت مردم آسیب می رساند، گفت: باید قدر پزشکان خود را بدانیم تا نداشته باشیم. به عقب برگردیم و کشور برای تامین سلامت مردم کاری انجام ندهد. واردات پزشک از کشورهای خارجی

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه پول زیادی وارد چرخه درمان می شود؟ آیا این پول به دست پزشکان نمی رسد؟ وی تصریح کرد: متأسفانه تمام زیرساخت های بیمارستان های دولتی فرسوده است و بیشترین درآمد بیمارستان صرف هتلینگ، به روز رسانی و تعمیر قطعات بیمارستان ها می شود و تنها با تعرفه های دریافتی می توان بیمارستان ها را سرپا نگه داشت. از طرفی بیمه ها حتی این نرخ های پایین را با تاخیر چند ماهه به مراکز درمانی پرداخت می کنند که باعث ایجاد مشکل در چرخه اقتصادی درمان و نارضایتی پزشکان می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا