سلامت خانواده

همراهان بیماران در هزارتوی آلزایمر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیماری آلزایمر حافظه و توانایی های شناختی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار داده و زندگی روزمره افراد را با چالش هایی مواجه می کند و در این بین برقراری ارتباط با بیماران آلزایمر نیازمند دقت، صبر و احترام و درک تغییراتی است که این امر موجب می شود. بیماری بر زندگی و ذهن فرد تأثیر می گذارد، اولین قدم برای برقراری ارتباط مؤثر و حمایت از او است.

نحوه صحبت کردن، لحن صدا و حتی زبان بدن در نحوه برقراری ارتباط موثر با این بیماران بسیار مهم است. صحبت با صدای آرام و مهربان، استفاده از جملات کوتاه و ساده و پرهیز از سوالات پیچیده می تواند به کاهش اضطراب و سردرگمی بیماران کمک کند و توجه به حافظه بلند مدت و خاطرات شاد آنها و تشویق آنها به مرور داستان های گذشته بسیار مهم است. . انجام دادن

ایجاد محیطی امن و آشنا با استفاده از عکس ها و اشیاء به یاد ماندنی می تواند به بهبود وضعیت روحی این بیماران کمک کند و همیشه باید به یاد داشته باشیم که هر فرد مبتلا به آلزایمر شخصیت منحصر به فردی است و نیاز به توجه و محبت خاصی دارد. اهمیت حضور خانواده و دوستان، حمایت عاطفی و ایجاد احساس امنیت و اعتماد در رابطه با بیماران آلزایمری را نمی توان نادیده گرفت و این تلاش ها می تواند به بهبود کیفیت زندگی و کاهش استرس و اضطراب بیماران کمک کند.

آگاهی از بیماری آلزایمر نقش حیاتی در نحوه ارتباط با این بیماران دارد. زمانی که افراد اطلاعات دقیقی در مورد این بیماری داشته باشند، بهتر می توانند با تغییرات رفتاری و نیازهای عاطفی بیماران کنار بیایند که منجر به صبر و حوصله بیشتر و تامین محیطی می شود. برای بیماران ایمن و آرام می شود، در واقع با افزایش دانش و درک در مورد آلزایمر می توان به بیماران کمک کرد تا احساس کنند که هنوز برایشان ارزش قائل هستند و دوست دارند.

آگاهی؛ اولین قدم تعامل با بیماران آلزایمر است

ندا شیخی نیا، فوق تخصص مغز و اعصاب وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش درمان در بیماری آلزایمر و نحوه ارتباط با افراد مبتلا به این بیماری، اظهار کرد: درمان دارویی که برای افراد مبتلا به آلزایمر استفاده می شود معمولا برای به تاخیر انداختن پیشرفت بیماری استفاده می شود. . و به نوعی کنترل کننده است.

وی با بیان اینکه مطالعاتی برای درمان قطعی آلزایمر در آینده در حال انجام است، تصریح کرد: امید می رود در آینده درمان های جدید و پیشگیرانه ای برای آلزایمر کشف شود، اما در حال حاضر هیچ درمان یا روش پیشگیری قطعی برای این بیماری وجود ندارد. بیماری.” و داروهای مورد استفاده برای این بیماران کنترل کننده هستند.

فوق تخصص مغز و اعصاب با اشاره به نحوه تعامل و مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر اظهار داشت: یکی از تاثیرگذارترین عوامل موثر در روند درمان بیماران آلزایمر، نحوه تعامل افراد دیگر با این بیماران است و ممکن است اطرافیان این بیماران به دلیل عدم آگاهی از ماهیت بیماری و عوارض آن، رفتار مناسبی با این بیماران نداشته باشند.

شیخی نیا با بیان اینکه نحوه درمان بیماران آلزایمر بخش مهمی از درمان است، ادامه داد: در واقع آگاهی از خانواده و اطرافیان فرد مبتلا به این بیماری و داشتن خانواده حامی می تواند نقش اساسی در درمان بیماران داشته باشد. و خانواده این افراد اولین قدم است. آنها باید آگاهی خود را در مورد این بیماری، علائم و عوارض آن و نحوه برخورد با فرد مبتلا به آلزایمر افزایش دهند.

چارچوب ایمن برای بیماران

وی بیان کرد: بیماران آلزایمری ممکن است سوالات مکرری بپرسند، بنابراین اطرافیان این افراد باید صبور باشند و با حوصله به سوالات پاسخ دهند و آنها را راهنمایی کنند، همچنین بیماران آلزایمری ممکن است منزوی شوند و اطرافیانشان باید تمام توان خود را برای جلوگیری از گوشه گیری بیماران به کار گیرند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه تعامل، گفتگو و همدلی بیماران آلزایمری با افراد آشنا در طول روز می تواند از منزوی شدن آنها جلوگیری کند، افزود: استرس و عوامل استرس زا این بیماران را دچار سردرگمی می کند و بیماران آلزایمری را دچار مشکل می کند و در عملکرد خود دچار اختلال می شوند. .

با بیان اینکه با توجه به تأثیر استرس بر بیماران آلزایمر، اطرافیان باید به فکر فراهم کردن محیطی امن و بدون استرس برای این بیماران باشند، افزود: خانواده این بیماران باید منتظر تغییرات خلقی باشند، زیرا ممکن است بیمار ناگهان بدبین شود. یا پرخاشگر و افراد دیگر باید با آرامش اوضاع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی در درمان بیماران آلزایمر موثر است، تصریح کرد: اطرافیان این افراد باید محیطی امن، بدون استرس، آشنا و ساده را برای آنها فراهم کنند، وسایل را در مکان مشخصی قرار داده و وسایل را شکننده. وسایلی مانند شیشه، آینه و وسایل لغزنده نباید نزدیک این بیماران باشد.

محیط های ناشناخته؛ دلیلی برای سردرگمی

متخصص مغز و اعصاب و مغز و اعصاب با بیان اینکه نوشتن برنامه روزانه برای این افراد و عمل بر اساس آن در حفظ عملکرد بیماران موثر است، ادامه داد: اگر برنامه روزانه برای این افراد نوشته شود و هماهنگی آن با آنها انجام شود، این افراد می توانند انجام دهند. فعالیت های خود را انجام می دهند و این از منزوی شدن آنها جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه اگر بیماران آلزایمری بیماری های زمینه ای دیگری مانند دیابت، چربی خون یا فشار خون دارند، بیماری آنها باید تحت نظر پزشک متخصص کنترل و درمان شود، گفت: هرچه محل زندگی بیمار کمتر تغییر کند، بهتر است بیمار

وی با بیان اینکه محیط های شلوغ و ناشناخته می تواند باعث سردرگمی افراد مبتلا به آلزایمر شود، خاطرنشان کرد: این افراد قادر به یادگیری مطالب جدید نیستند و تغییر نکردن برنامه خانه یا زندگی روزمره شرایط بهتری را برای این افراد فراهم می کند.

همراهان بیماران در هزارتوی آلزایمر

بر این اساس زندگی با افراد مبتلا به آلزایمر نیازمند عشق، صبر و درک عمیق تغییرات آنهاست و با ایجاد محیطی سرشار از عشق و امنیت می توان به این بیماران کمک کرد تا با آرامش و ارتباطی مهربانانه و دلسوزانه روز خود را سپری کنند. . تلاش برای حفظ شادابی و خاطرات خوب گذشته می تواند کیفیت زندگی این افراد را بهبود بخشد.

مهم ترین نکته در تعامل با افراد مبتلا به آلزایمر، پذیرش و درک شرایط این بیماران است و اطرافیان باید با درک لحظات سردرگمی، پریشانی و اضطراب، همراه و همراه بیماران باشند و این عشق و علاقه است. همدلی که حتی در سخت ترین روزها هم به زندگی این بیماران نور و معنا می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا