سلامت خانواده

سم زدایی کبد با چندین گیاه

به گزارش خبرآنلاین، آب و غذای آلوده به مواد سمی و شیمیایی بدن ما را به حوضچه انباشت زباله تبدیل کرده است و جگرمان کمتر از زباله دانی نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، بدیهی است که در چنین شرایطی نمی توانیم محیط زندگی اطرافمان را زیاد تغییر دهیم، اما قطعا می توانیم با روش های خاص کبد را سم زدایی کنیم و این اندام حیاتی را پاکسازی کنیم.

به این ترتیب، پس از یک روز خوردن انواع خوراکی های ناسالم و قرار گرفتن در معرض محیط های آلوده، باید در پایان روز با یک نوشیدنی سم زدا و قوی، اعضای بدن خود را تمیز و جوان کنید.

به گزارش NDTV، در این مقاله لیستی مختصر اما مفید از نوشیدنی های موثر برای سم زدایی روزانه کبد و کاهش وزن ارائه شده است که به شرح زیر است:

چای بابونه

یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کبد، چای بابونه است که به راحتی هضم می شود و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و به همین دلیل به سم زدایی کبد کمک می کند. نوشیدن این چای در پایان عصر توصیه می شود. کافی است مقداری گل بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از خنک شدن بنوشید. برای به دست آوردن نتیجه از این دمنوش گیاهی، مصرف آن حداقل به مدت دو هفته توصیه می شود.

– آب گرم و لیموی تازه

اگرچه نوشیدن آب ولرم حاوی آبلیمو در صبح زود توصیه می شود، اما اگر این نوشیدنی را در شب بنوشید، همین خواص را دارد. لیمو برای پاکسازی کبد و کل بدن شناخته شده است. برای تهیه این نوشیدنی کافی است آب نصف لیموترش را در یک لیوان آب ولرم بریزید و برای نتیجه بهتر این نوشیدنی را به مدت سه هفته متوالی بنوشید.

– چای زنجبیل و لیمو

ترکیب لیمو و زنجبیل یک نسخه عالی برای کاهش وزن است و ترکیب ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در هر دوی این غذاها تاثیر بسیار خوبی در سم زدایی و بهبود متابولیسم بدن دارد. کافی است یک تکه کوچک زنجبیل و آب نصف لیموترش را در یک فنجان آب جوش بریزید، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس بنوشید. برای نتیجه بهتر، نوشیدن این نوشیدنی سه بار در هفته توصیه می شود.

– چای نعناع

پس از خوردن یک شام کامل، قطعاً به نوشیدنی نیاز دارید که برای هضم غذا مفید باشد. برای این منظور چای نعناع توصیه می شود. برای تهیه این نوشیدنی گرم می توانید مقداری برگ نعناع را در آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه مصرف کنید. این چای برای سم زدایی کبد نیز بسیار مفید است.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا