سلامت خانواده

مواردی که مسواک زدن ممنوع است

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، در زمان ها و موقعیت های خاص باید از مسواک زدن خودداری کنید یا آن را به تعویق بیندازید. به گزارش دندانپزشکی اطفال پورت، در این مقاله به مواردی پرداخته ایم که نباید مسواک زده شوند.

مواردی که مسواک زدن ممنوع است

1. بلافاصله بعد از غذا خوردن: شاید در کودکی به شما گفته می شد که حداقل 30 دقیقه بعد از غذا شنا نکنید. ظاهراً این قاعده افسانه ای بیش نیست. اما یک قانون 30 دقیقه ای دیگر وجود دارد که واقعا باید به آن پایبند باشید. بین غذا خوردن و مسواک زدن 30 دقیقه صبر کنید. مسواک زدن بلافاصله بعد از یک میان وعده یا غذا فقط اسید موجود در غذا را روی دندان‌ها قرار می‌دهد و مینای دندان را ضعیف می‌کند. در حالی که 30 دقیقه صبر می کنید، یک لیوان آب بنوشید تا سطح PH دهانتان را خنثی کنید و قند را از روی دندان هایتان بشویید.

2. بلافاصله پس از نوشیدن قهوه: قهوه دهان را اسیدی می کند و اگر بلافاصله مسواک بزنید، ممکن است مینای دندان آسیب ببیند. بنابراین، نیم ساعت بعد از نوشیدن قهوه صبر کنید

3. بعد از صبحانه: بلافاصله بعد از صبحانه مسواک نزنید تا مینای دندان از بین نرود. بهترین زمان برای مسواک زدن صبح ها قبل از صبحانه است تا دهان از باکتری ها پاک شود.

4. پس از استفراغ: پس از پرت کردن، ممکن است بخواهید دندان های خود را مسواک بزنید تا این طعم بد از دهانتان خارج شود. با این حال، حداقل 30 دقیقه بعد از غذا نباید دندان های خود را مسواک بزنید. استفراغ حاوی اسید معده است و اگر بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید، دندان های خود را با اسید مسواک می زنید که برای مینای دندان شما وحشتناک است. پس از استفراغ، دندان های خود را با آب معمولی مسواک بزنید، نعناع های بدون قند را بمکید یا چیزهای ملایم بخورید تا مزه دهانتان را بشویید.

5. در توالت: حقیقت ترسناک این است که دهان و توالت شما بسیار شبیه به هم هستند زیرا هر دو حاوی میلیاردها میکروب هستند. عجیب به نظر می رسد، اما واقعیت دارد. لطفاً هنگام رفتن به توالت یا نشستن روی توالت از مسواک زدن خودداری کنید. باکتری های توالت می توانند در هوا منتقل شوند و وارد دهان شوند که می تواند منجر به بیماری جدی شود.

6. استفاده از مسواک مشترک: مطمئناً می توانید هنگام مسواک زدن در کنار کسی بایستید. اما از مسواک مشترک استفاده نکنید. چند دلیل برای ممنوعیت این کار وجود دارد:
• اگر هنگام مسواک زدن لثه های شما خونریزی کرد، می توانید یک بیماری منتقله از راه خون را گسترش دهید.
• می توانید باکتری های بدی مانند MRSA، Lactobacillus و Pseudomonas (میکروب هایی که باعث ذات الریه می شوند) را با استفاده از مسواک مشترک به فرد دیگری منتقل کنید یا این باکتری ها از مسواک فرد دیگری به شما منتقل شود.
• دندان های شما با هر چیزی که آن فرد شب قبل خورده در تماس خواهد بود، به خصوص اگر آن فرد مسواک خود را به درستی تمیز نکرده یا آبکشی نکرده باشد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا