اخبار سلامت

بازگشت یارانه دارو به صندوق بیمه/برآورد بودجه دارویار در1404

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدمهدی نشی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر وضعیت تخصیص بودجه طرح درور در سال 1403، اظهار داشت: طرح درور در سال 1403 به چه میزان است. تا پیش از این کل اعتبار مربوط به اجرای طرح درور به بیمه های پایه اختصاص یافت تا در اختیار مراکز درمانی و داروخانه ها قرار گیرد و این امر باعث به روز بودن پرداخت ها شد. اما امسال مقرر شد این منابع توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها به داروخانه ها و مصرف کنندگان نهایی اختصاص یابد. در این راستا بخشی از یارانه ارزی اختصاص یافته از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با تاخیر پرداخت می شود اما بخشی مربوط به پوشش بیمه ای داروها توسط بیمه سلامت به روز پرداخت می شود.

در ادامه مهدی رضایی معاون بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت درباره بودجه دارو گفت: با توجه به اینکه سهم ارز دارویی در سال دوم اجرای طرح دارو از بیمه به سازمان هدفمندسازی یارانه ها منتقل شد، این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در بخش دارو شد. پرداخت مطالبات داروخانه ها پیش بینی می شود از سال 1404 مجددا این سهم به بیمه ها اختصاص یابد تا به حساب داروخانه واریز شود.

وی افزود: این موضوع از سوی سخنگوی دولت مطرح شد و انتظار می رود با توجه به مشکلاتی که سازمان هدفمندی یارانه ها در پرداخت سهم ارز دارویی داشت، این پرداخت های متعدد به داروخانه ها مجددا تجمیع و از طریق بیمه ها انجام شود.

قائم مقام سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر تحقق بودجه دروار در سال گذشته اظهار داشت: 70 هزار میلیارد تومان برای طرح دروار پیش بینی شده بود که تنها 40 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و امیدواریم که سال آینده در تخصیص منابع ارزی دارویی نباید مشکلی ایجاد شود. برآوردها نشان می دهد برای اجرای طرح درور در سال 1404 بیش از 105 هزار میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا