اخبار سلامت

توصیه هایی برای مصرف آجیل و شیرینی در عید نوروز

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، احمد اسماعیل زاده در آستانه عید نوروز و با استقبال از خرید آجیل برای پذیرایی از مهمانان به نکاتی درباره خرید آجیل اشاره کرد و اظهار داشت: آجیل خام یا بو داده شده با نمک به اندازه ممکن است توصیه می شود. نبوده اند

وی افزود: انواع آجیل که در بازار موجود است و با سرکه تفت داده می شود نیز قابل مصرف است.

لزوم توجه به تازگی آجیل

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر تازه بودن آجیل گفت: باقی ماندن و بیات بودن انواع غذاها از جمله آجیل باعث کاهش مواد مغذی می شود بنابراین بهتر است از باقیمانده آن خودداری کنید. آجیل و خشکبار.

اسماعیل زاده با تاکید بر پرهیز از خرید آجیل مخلوط، خاطرنشان کرد: ترجیحاً هر آجیل سبزی را جداگانه خریداری و در منزل مخلوط کنید، زیرا در آجیل مخلوط موجود در بازار گاه از انواع بی کیفیت و یا حتی باقیمانده استفاده می شود. آجیل های بهتر به صورت جداگانه از نظر تازگی ارزیابی می شوند، سپس در خانه خریداری و مخلوط می شوند.

مصرف زیاد شیرینی و شکلات ممنوع است

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف این مواد غذایی می تواند باعث افزایش سطح چربی به ویژه تری گلیسیرید خون شود، زیرا در تهیه شیرینی از روغن جامد استفاده می شود و روغن جامد حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ترانس و اسیدهای چرب اشباع. هم برای سلامتی مضر هستند و هم می توانند سطح کلسترول خون و چربی بد خون را افزایش دهند.

وی افزود: از سوی دیگر مصرف شیرینی جات به ویژه انواع شیرین و خامه ای که دارای مقادیر زیادی قند و چربی جامد هستند می تواند باعث مقاومت به انسولین در فرد شود. بنابراین توصیه می شود در مصرف شیرینی جات در ایام نوروز دقت کنید و ثانیاً از شیرینی های خشک کم شیرین (به مقدار کم) که چربی و شکر کمتری دارند استفاده کنید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا