اخبار سلامت

مرگ سالانه 20000 ایرانی در تصادفات کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرقندی امروز در سی امین مراسم بزرگداشت روز ملی بیمه سلامت در مرکز همایش های صدا و سیما اظهار داشت: سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی امروز 4 درصد است در حالی که این سهم باید به حدود 8 درصد برسد. و بنابراین برای افزایش سهم سلامت باید از تولید ناخالص داخلی برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: باید بر پیشگیری و آموزش در سلامت تمرکز کنیم. در سال 1402 بیش از 20 هزار کشته بر اثر تصادفات جاده ای داشته ایم در حالی که بیشتر این تلفات با آموزش و فرهنگ سازی کاهش می یابد و از این رو برای کاهش تصادفات نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ سازی هستیم. در عین حال، کیفیت خودروها و جاده ها نیز باید بهبود یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه روش های مختلف پیشگیری از بیماری ها مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و سبک زندگی سالم باید به مردم آموزش داده شود، تصریح کرد: بیمه ها باید در تشویق ورزش، کاهش مصرف دخانیات و… تلاش کنند. نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه در خصوص حاشیه نشینان باید ساختارمند عمل کنیم، یعنی سیستم شبکه بهداشت و درمان را گسترش و تعمیق دهیم و از مسیر پزشکی خانواده به سمت نظام ارجاع حرکت کنیم تا ابتدا از بیماری ها پیشگیری و سپس درمان شود. هر بیمار باید پرونده الکترونیکی داشته باشد و اگر بتوانیم الزامات برنامه پزشکی خانواده را برآورده کنیم، ذخایر کافی در منابع خود داشته ایم.

ظفرکندی ادامه داد: در بسیاری از کشورها بیماران برای انجام ام آر آی سه تا چهار ماه در نوبت هستند و از این رو باید خدمات به صورت هدفمند به بیماران ارائه شود.

وی با بیان اینکه سواد سلامت باید افزایش یابد، گفت: مردم باید بدانند که با چه سبک زندگی و روش های تغذیه ای از بیماری ها پیشگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا