اخبار سلامت

راه اندازی “اورژانس دونده” در مناطق پرازدحام تهران

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمداسماعیل توکلی در آیین راهپیمایی نوروزی سلامت اورژانس کشور در سالن شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: دونده های اورژانس در نقاط پرجمعیت راه اندازی شده اند. به عنوان بازار تهران با تجهیزات کامل و زمان کمک رسانی در این منطقه 35 دقیقه است. به 13 دقیقه کاهش یافت.

وی افزود: امسال با راه اندازی پایگاه تخصصی هوایی و استفاده از 220 فروند موتورلنس که پس از 10 سال برای اولین بار انجام شد، زمان رسیدن به بالین بیمار در تهران به 10 دقیقه رسید.

وی با بیان اینکه امسال به تمام اهداف خود در اورژانس تهران رسیدیم افزود: موتورلنس ها 23 درصد هزینه اورژانس را کاهش دادند.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: امسال اورژانس استان تهران نیز یکپارچه شد و 9 ستاد فرماندهی در 9 نقطه استان تهران تشکیل شد.

توکلی با بیان اینکه امسال به طور متوسط ​​روزانه 11 هزار تماس و 3 هزار و 500 ماموریت و در مجموع یک میلیون و 850 هزار مأموریت و 2.5 میلیون تماس با اورژانس تهران داشتیم، گفت: 67 مرکز اورژانس استان به طور کامل نوسازی شده است که بازسازی شده است. یک تاریخ همچنین 16 سال پس از خرید زمین، قرارگاه فرماندهی غرب اورژانس تهران ساخته شد و بزرگترین انبار اورژانس با کمک خیرین در منطقه خاوران تهران ساخته شد که توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

وی از افتتاح 10 مرکز اورژانس جدید در استان تهران خبر داد و گفت: 7 مرکز به زودی به بهره برداری می رسد.

توکلی ادامه داد: پنج بالگرد در سال 1402 افتتاح شد و ششمین بالگرد امروز در دماوند به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ساماندهی مراکز پیام رسانی در سطح استان و نظارت بر آمبولانس های خصوصی تقویت شده است، گفت: 295 پایگاه اورژانس در استان تهران داریم که باید به 715 ایستگاه افزایش یابد و فرسودگی ناوگان برای ما هزینه دارد. سالانه 150 میلیارد تومان.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا