سلامت خانواده

پیگیری مطالبات پرستاران از پزشکان محقق نشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد جمالیان در تشریح جلسه کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: صورتجلسه جلسه را به صورت مکتوب برای رئیس جمهور ارسال می کنیم و تاکید می کنیم که علیرغم دو ماه وعده، هیچ چیز مثبتی نیست. در خصوص پرستاران انجام شده است. .

وی ادامه داد: متأسفانه روند تحقق مطالبات پرستاران مانند جذب نیرو به کندی پیش می رود. امروزه با کمبود جدی پرستار مواجه هستیم و نسبت پرستار به تخت بیمارستانی مطلوب و قابل قبول نیست. به طور متوسط ​​برای هر تخت بیمارستانی فقط 8 دهم پرستار داریم در حالی که استاندارد 1.8 دهم است، بنابراین باید سریع پرستار جذب کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تخت های جدید زیادی اضافه شده و تعدادی از پرستاران بازنشسته شده اند و سالانه باید حدود 10 هزار پرستار به کادر درمانی اضافه شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه پیگیر جذب و جذب نیروی پرستاری هستیم، ادامه داد: قول داده شد روز سه شنبه جلسه کارشناسی در سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور تمامی نهادهای ذیربط برای پیگیری این موضوع برگزار شود. و نتیجه به کمیسیون بهداشت منعکس خواهد شد. .

جمالیان با یادآوری اینکه پیگیری افزایش اضافه کار در دستور کار کمیسیون بهداشت و کمیته نظام پرستاری قرار دارد، گفت: میزان اضافه کاری پرستاران بسیار کم است و از طرفی اضافه کار اجباری داریم.

وی افزود: وزارت بهداشت قول افزایش این میزان را به دو تا سه برابر داده است. این فرمول به شورای حقوق و دستمزد اعلام شده و پس از تصویب باید ابلاغ شود اما مشخص شده که تاکنون اتفاق جدی نیفتاده است و قرار شد این موضوع مجددا پیگیری شود.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: موضوع احیای حقوق پرستاران یکی از مطالبات این قشر است که در حال حاضر مطرح است. بخشی از معوقات وجود دارد و با وجود اینکه این مصوبه مربوط به مردادماه است، پرداخت به دانشگاه ها به درستی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: من به عنوان خادم مردم و رئیس کمیته پرستاری از تمام توان و ابزار نظارتی برای تحقق مطالبات پرستاران استفاده می کنم و به طور جدی به دنبال این هستیم. منفعت پیگیری این مطالبات نه تنها نصیب پرستاران می شود بلکه به مردم نیز می رسد زیرا در برخی بیمارستان ها شاهد هستیم که یک پرستار 10 بیمار را درمان می کند و همین امر باعث گلایه مردم شده است.

جمالیان با تاکید بر اینکه مجلس با هیچ سازمانی در خصوص مطالبات پرستاران موافق نیست، گفت: صورتجلسه امروز را به صورت مکتوب برای رئیس جمهور ارسال می کنیم و تاکید می کنیم که علیرغم دو ماه وعده، هیچ کار مثبتی در خصوص پرستاران انجام نشده است. .

وی گفت: امیدواریم تا 26 آبان مصادف با ولادت حضرت زینب(س)س) و روز پرستار است، می توان با پیگیری های جدی به پرستاران مژده داد و قول داد تا شاید کمی از خستگی آنها کاسته شود.

وی یادآور شد: مقرر شد هفته آینده جلسه ای در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولان عالی رتبه کشور برگزار شود تا آخرین وضعیت پیگیری مطالبات پرستاران بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا