اخبار سلامت

انتقاد پرستاران از پخش سکانسی در سریال “هفت سر اژدها”

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، اخیراً پخش سکانسی از مجموعه تلویزیونی «هفت سر اژدها» مورد انتقاد تعدادی از کادر پزشکی در فضای مجازی قرار گرفته است.

اعتراض این قسمت از کادر پزشکی این است که در سکانسی از این سریال پرستاران بیمارستانی که در حال انجام وظیفه بودند با الفاظ زشتی خطاب شدند. در پی این شکایات، رئیس سازمان نظام پرستاری در نامه ای شکایت جامعه پرستاری را به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ کرده است. متن این نامه در تصویر زیر نشان داده شده است:

سازمان نظام پزشکی نیز با توهین آمیز خواندن این قسمت از این سریال به پخش این سکانس از رسانه ملی واکنش نشان داد و در بیانیه ای نوشت:

توهین به جامعه پزشکی به ویژه جامعه پرستاری کشور در حالی از رسانه ملی بیرون آمد که کارگردان/تهیه کننده فیلم سینمایی «هفت سر اژدها» علاوه بر قرار دادن پزشکان و پرستاران در مقابل هم، جامعه خدماتی را نیز مورد حمله قرار داد. با استفاده از کلمات زشت و توهین آمیز. درمان را کامل کردند. در این بین در پی تخریب و حمله عوامل این فیلم و تلویزیون به جامعه پزشکی کشور، کادر پزشکی کشور در زمان پخش این سریال خواستار عذرخواهی رسمی مدیران شبکه سه سیما هستند.

سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین تشکل صنفی و بر اساس وظایف قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه محترم سلامت؛ ضمن محکومیت عوامل پخش فیلم «هفت مار» از شبکه سه سیما به دلیل تخریب کادر پزشکی، خواستار برخورد جدی با سازندگان این فیلم و همچنین خواستار تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برخی از سریال ها و فیلم ها و تمدید رویه. صدا و سیما برنامه هایی با مضمون توهین به جامعه پزشکی ساخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا