سلامت خانواده

هشدار وزارت بهداشت درباره خرید مکمل ها از آرایشگاه های زنانه

به گزارش خبرآنلاین، قاسم حیدری مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به عرضه و مصرف غیرقانونی مکمل های ورزشی در آرایشگاه های زنانه گفت: این محصولات معمولا فاقد نظارت و تایید لازم از سوی مراجع بهداشتی هستند. و مصرف آنها می تواند اثرات جبران ناپذیری برای سلامتی داشته باشد.

بروز مشکلات قلبی، کبدی و کلیوی

ایرنا در خبری نوشت: وی بروز مشکلات قلبی، کبدی و کلیوی را از جمله مشکلات احتمالی مصرف این مکمل ها برشمرد و تاکید کرد: مردم مکمل های ورزشی و تغذیه ای را فقط از داروخانه ها و مراکز مجاز خریداری کنند و از خرید محصولات مشکوک و غیرمجاز خودداری کنند. در آرایشگاه ها ارائه می شود، خودداری کنید.

حیدری بیان کرد: عدم نظارت کافی بر محتویات این مکمل ها و عدم اطلاع دقیق از نحوه مصرف، خطرات مصرف این محصولات را به شدت افزایش می دهد.

وجود کورتیکواستروئیدها در داروهای انرژی زا

علیرضا رستمی، رئیس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو پیشتر گفته بود بسیاری از داروهای مکمل و انرژی زا موجود در بازار سیاه دارویی ایران حاوی ترکیبات خطرناک و داروهای شیمیایی مانند کورتون هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم مکمل های مورد نیاز خود را از طریق داروخانه ها تهیه کنند، افزود: گاهی برخی مکمل ها و حتی داروهای گیاهی از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود و از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی برای مصرف آنها تبلیغات صورت می گیرد. اما استفاده از آنها می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

ممنوعیت توزیع مکمل ها در فروشگاه ها و داروخانه های ورزشی

رستمی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های بهداشتی را بر عهده دارد به ویژه اینکه در همه استان ها معاونت های غذا و دارو این بازرسی ها را انجام می دهند و این مراکز شامل داروخانه ها نیز می شود.

وی ادامه داد: اما متأسفانه مراکزی هستند که برخی از محصولات مانند مکمل های ورزشی را به فروش می رسانند که به هیچ عنوان مجاز نیستند. مکمل های ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شود و توزیع آنها از طریق فروشگاه ها و داروخانه های ورزشی مجاز نمی باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا