اخبار سلامت

افزایش مراجعات اورژانسی به بیمارستان ها به علت آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، تحقیقات جدید کنگره اروپای فوریت های پزشکی نشان می دهد که افزایش آلودگی هوا رابطه مستقیمی با افزایش تعداد بیماران مراجعه کننده به اورژانس های بیمارستانی دارد. این موضوع حتی زمانی که میزان آلودگی در محدوده مجاز سازمان بهداشت جهانی باشد نیز مشهود است و حاکی از اثرات جدی آلودگی بر سلامت جامعه است.

نتایج این تحقیق نشان داد که با افزایش ذرات معلق PM2.5 و PM10 در هوا، تعداد مراجعات روزانه به اورژانس بین 10 تا 15 درصد افزایش یافته است. صدمات جسمی بیشتری در افراد جوانتر و مشکلات تنفسی بیشتر در افراد بالای 65 سال گزارش شده است. همچنین ترافیک به عنوان یکی از مهمترین منابع آلودگی شهری به افزایش موارد آسیب و مشکلات تنفسی کمک می کند.

علیرغم ارتباطات مشاهده شده، محققان بر لزوم انجام مطالعات بیشتر برای تایید این یافته ها در بیمارستان های دیگر تاکید می کنند و همچنین باید تاثیر آلودگی بر کودکان بررسی شود.

به گفته محققان، این نتایج نشان می دهد که حتی آلودگی در حد مجاز به سلامت و سیستم های سلامت انسان آسیب می زند. برای حفظ سلامت عمومی و کاهش بار بیمارستان ها، نیاز به کاهش انتشار آلودگی و اجرای سیاست های سختگیرانه زیست محیطی وجود دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا