اخبار سلامت

آمار پوکی استخوان در زنان و مردان ایرانی/هزینه عوارض بیماری

دکتر نوشین فهیم فر به مناسبت هفته ملی سلامت استخوان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، اظهار داشت: پوکی استخوان شایع ترین بیماری متابولیک استخوان است که به دلیل کاهش توده استخوانی و از بین رفتن استخوان، شکنندگی را افزایش می دهد. کیفیت ریزساختار استخوان در این بیماری خواهد بود

روش های تشخیص پوکی استخوان

وی درباره روش تشخیص بیماری افزود: روش های تشخیصی مختلفی برای سنجش سلامت استخوان وجود دارد که شامل آزمایش های آزمایشگاهی و تصویربرداری می شود.

آمار شیوع بیماری در مردان و زنان ایرانی

رئیس مرکز تحقیقات پوکی استخوان درباره آمار پوکی استخوان در زنان و مردان ایرانی گفت: بر اساس مطالعه چند مرکزی پوکی استخوان ایران که در سال 1400 انجام شد، بیش از 60 درصد زنان و حدود 30 درصد مردان در سن 65 سالگی و سالمندان پوکی استخوان دارند هستند

3000 میلیارد هزینه پوکی استخوان برای نظام سلامت

رئیس مرکز تحقیقات پوکی استخوان پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در ایران پوکی استخوان حدود 50 هزار سال عمر مفید افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و عوارض این بیماری حدود 3 هزار میلیارد برای نظام سلامت کشور هزینه دارد. تومان. .

افزایش پوکی استخوان در آینده نزدیک

وی افزود: با توجه به افزایش سن جمعیت، افزایش موارد پوکی استخوان در سال های آینده دور از انتظار نیست. ایران یکی از سریع‌ترین رشد جمعیت سالمندان را در جهان و منطقه دارد و اگر از این بیماری پیشگیری نکنیم و برای آن برنامه‌ریزی نکنیم، در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

فهیم فر تاکید کرد: خوشبختانه با پیشرفت های اخیر در فناوری های تشخیصی و درمانی، پوکی استخوان به عنوان یک بیماری قابل تشخیص و درمان شناخته شده است و با درمان پوکی استخوان می توان از شکستگی به عنوان مهم ترین پیامد این بیماری پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در تهران و شهرهای بزرگ دسترسی به دستگاه ها وجود دارد. وجود امکانات تشخیصی در مناطق محروم بسیار مهم است تا با تشخیص به موقع از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا