سلامت خانواده

راه حل درمان آرتروز در کودکان چاق – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی محققان در دی نیوز گزارش دادند که ژن درمانی سلول ها را وادار می کند تا اسیدهای چرب امگا 6 التهابی را به اسیدهای چرب امگا 3 مفید تبدیل کنند.

در موش‌های دارای اضافه وزن که فقط یک تزریق ژن درمانی دریافت کردند، سلامت کلی متابولیک و همچنین علائم اولیه آرتریت زانو بهبود یافت.

فرشید گیلک، محقق ارشد و مدیر تحقیقات اطفال در واشنگتن سنت لوئیس، گفت: آنچه مشاهده کردیم این است که چاقی باعث پیری زانو در بیماران جوان می شود.

به گفته محققان، آرتریت مرتبط با چاقی ناشی از اسیدهای چرب امگا 6 بسیار التهابی است که از غذاهای چرب و سرخ شده به دست می آید. این چربی ها می توانند آرتریت و بیماری های قلبی و همچنین اختلالات متابولیک را افزایش دهند.

از سوی دیگر، اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش التهاب و افزایش حساسیت به انسولین و چربی سوزی شناخته شده اند. هستند. این چربی ها در ماهی و آجیل یافت می شوند.

به گفته گیلک، “وقتی کودکان چاق می شوند، دریچه ای را به روی سایر مشکلات سلامتی مهم باز می کنند که به سختی قابل جبران است.”

با در نظر گرفتن این موضوع، محققان درمانی ایجاد کرده اند که یک ژن را به سلول ها وارد می کند تا نحوه پردازش چربی های مضر را تغییر دهد.

گیلک گفت: در رویکرد ژن درمانی ما، به طور خودکار اسیدهای چرب امگا 6 را به اسیدهای چرب امگا 3 در بدن تبدیل می کند و به طور موثر چربی های بد را به چربی های خوب تبدیل می کند.

موش هایی که تحت درمان تجربی قرار گرفتند، نوعی آرتریت رایج در کودکان به نام آرتریت پس از سانحه داشتند که ناشی از پارگی بافت است. منیسک مفصل زانو را درگیر می کند.

محققان گزارش می دهند که این درمان به طور قابل توجهی اثرات مضر رژیم غذایی پرچرب سرشار از امگا 6 را بر آرتریت زانو، وزن و متابولیسم در موش های آزمایشگاهی کاهش می دهد.

محققان خاطرنشان کردند که این درمان همچنین تعداد سلول هایی را که باعث التهاب می شوند کاهش می دهد.

گیلک گفت: آرتریت می تواند یک بیماری بسیار دردناک و ناتوان کننده برای کودکان باشد، بنابراین امیدواریم این تحقیقات به کاهش خطر ابتلا به آن کمک کند و درمان ها را موثرتر کند. پیامدهای استفاده از این تحقیق در آینده بسیار زیاد است، اما ما از پتانسیل آن برای کمک به کودکان برای داشتن زندگی سالم‌تر هیجان‌زده هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا