سلامت خانواده

مهم ترین بیماری های سبک زندگی امروزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی گفت: توجه به سلامت زنان بسیار مهم است و ارتقای سلامت آنان نقش موثری در ارتقای سلامت همه آحاد جامعه دارد.

وی با اشاره به ارتباط موضوعات مختلف با سلامت زنان خاطرنشان کرد: مواردی مانند بارداری، شیردهی، یائسگی و پذیرفتن نقش همسری و مادری بر سلامت زنان تأثیر می گذارد.

سهرابی با اشاره به نقش کلیدی زنان در انتخاب و ترویج سبک زندگی سالم در خانواده، بر لزوم ارتقای سطح سواد سلامت زنان در جامعه تاکید کرد و انتخاب سبک زندگی سالم را مستلزم مشارکت و خرد جمعی دانست.

وی با بیان اینکه زنان کانون سلامت خانواده هستند، گفت: آنان ضمن ارائه خدمات بهداشتی به سایر اعضای خانواده، الگوی آموزنده سبک زندگی سالم برای نسل آینده محسوب می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سکته قلبی، دیابت، چاقی، سرطان و پوکی استخوان را از مهم ترین بیماری های مزمن دانست که ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دارد.

وی تغذیه ناسالم و کم تحرکی را از عوامل خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان ها برشمرد و به زنان و مادران خانواده ها توصیه کرد: در تنظیم رژیم غذایی خانواده به الگوی تغذیه سالم توجه کنند و برای کاهش مصرف برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. جشنواره غذاهانمک، شکر، شکر و نوشیدنی های شیرین.

سهرابی به همه افراد از جمله بانوان توصیه کرد برای حفظ سلامتی، فعالیت بدنی استانداردی معادل 150 دقیقه در هفته با شدت متوسط ​​داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا