سلامت خانواده

کاهش ایست قلبی با استفاده از این ادویه

به گزارش خبرآنلاین، قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن به شمار می رود که البته باید از آن مراقبت کرد. خیلی آسان نیست. بسیاری از عوامل خطر، از جمله فشار خون بالا و فعال نبودن در طول روز، همگی می توانند علت حمله قلبی باشند که در کشورهای بزرگ هر 40 ثانیه یک بار اتفاق می افتد. برای یک نفر اتفاق می افتد.

به گزارش بهداشت نیوز، تقریبا 30 درصد از این افراد که دچار حمله قلبی یا حمله قلبی می شوند، می میرند. 50 درصد آنها زنده می مانند چون زودتر به بیمارستان می رسند، اما در نهایت قلبشان ضعیف می شود. اما خوشبختانه نوعی غذا وجود دارد که با استفاده از آن می توان از خطر مرگ ناشی از سکته قلبی جلوگیری کرد که در این قسمت از سلامت و تندرستی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

فلفل چیلی، ادویه ضد سکته

مصرف فلفل چیلی یا فلفل قرمز به اندازه 4 بار در هفته خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهد. مطالعه ای در سال 2019 در ایتالیا انجام شد و تأثیر فلفل چیلی یا فلفل تند را بر خطر مرگ ناشی از حمله قلبی بررسی کرد. محققان با شرکت 22800 شرکت کننده در این مطالعه و بررسی سبک زندگی آنها دریافتند که مصرف این فلفل به اندازه چهار بار در هفته می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

کاهش خطر مرگ و میر ناشی از حمله قلبی با فلفل قرمز

این فلفل خطر مرگ ناشی از هرگونه سکته را کاهش می دهد. محققان هنوز در حال بررسی فواید سلامتی غذاهای مختلف برای جلوگیری از حملات قلبی هستند، اما آنها دریافته اند که اگر این فلفل را حتی یک بار در هفته یا بیشتر بخورید، خطر مرگ بر اثر هر نوع سکته مغزی کاهش می یابد. کند
البته آنها هنوز نفهمیده اند که چرا تاثیر مثبت این فلفل اتفاق می افتد، اما مطمئن هستند که تا حد زیادی از سکته و خطر مرگ جلوگیری می کند.
تاثیر مثبت فلفل تند برای جلوگیری از مرگ ناشی از سکته مغزی مستقل از یک رژیم غذایی سالم. ممکن است کل رژیم غذایی خود را تغییر نداده باشید، اما خوردن فلفل قرمز حداقل 4 بار در هفته می تواند موثر باشد. بنابراین لازم نیست رژیم غذایی متفاوتی داشته باشید. همان غذایی را که می خورید در فلفل تند آغشته کنید تا وضعیت بهتری داشته باشید و خطر کمتری داشته باشید.

هشدار برخی پزشکان؛ فلفل قرمز به تنهایی کافی نیست

البته برخی از پزشکان در مورد استفاده از فلفل تند و رژیم غذایی ناسالم هشدار داده اند. برخی از کارشناسان معتقدند که فقط باید فلفل تند را به غذا اضافه کنید زیرا معتقدند فلفل قرمز فواید زیادی دارد و رعایت رژیم غذایی مهم نیست، اما برخی دیگر معتقدند اگر از فلفل چیلی یا فلفل تند استفاده می کنید، رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اگر این کار را نکنید، نتیجه ای نخواهید گرفت، بنابراین باید علاوه بر مصرف فلفل تند، از مواد غذایی، سبزیجات و میوه های تازه و ارگانیک نیز استفاده کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا