سلامت خانواده

6 غذای منحصر به فرد برای کلیه ها

به گزارش خبرآنلاین، یکی از اندام هایی که ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب سلامت آن به خطر بیفتد، کلیه است که نقش مهمی در پاکسازی خون برای اطمینان از تشکیل ادرار و ترشح مواد زائد متابولیک دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته کارشناسان سلامت، افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی می تواند به پاکسازی کلیه ها و عملکرد بهتر آنها کمک کند. در این مطلب به غذاهایی اشاره کرده ایم که می توانند در پاکسازی و سم زدایی کلیه ها موثر باشند.

آب

آب مهمترین نقش را در پاکسازی و سم زدایی کلیه ها ایفا می کند. البته به عقیده برخی متخصصان نقش آب لزوما تعیین کننده نیست و می توان آن را در فهرست غذاهایی قرار داد که ممکن است در پاکسازی کلیه ها موثر باشد، اما ثابت شده است که تامین آب بدن می تواند تا حد زیادی سموم را از بین ببرد. و مواد زائد و ترمیم طبیعی کلیه ها کمک می کند.

قره قات (نوعی زغال اخته یا زغال اخته)

«قره قات» نوعی زغال اخته است که در انگلیسی به آن کرن بری نیز می گویند. به گفته متخصصان سلامت، مصرف این نوع زغال اخته ممکن است به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری که اغلب بر مثانه و کلیه ها فشار می آورد، کمک کند.

ماهی چرب

مصرف ماهی های چرب مانند سالمون و تن می تواند به سلامت کلیه ها کمک کند. طبق یک مطالعه، مصرف غذاهای غنی از چربی های امگا 3 ممکن است به کاهش سطح چربی خون و همچنین کاهش اندکی فشار خون کمک کند. فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری کلیوی است، بنابراین یافتن راه های طبیعی برای کاهش آن ممکن است به محافظت از کلیه ها کمک کند.

لیمو

لیمو یا پرتقال نیز می تواند هیدراتاسیون کافی برای بدن فراهم کند و به حذف سموم از کلیه ها کمک کند. این میوه ها به دلیل سطوح بالای سیترات ممکن است به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کنند. آنها همچنین می توانند ادرار شما را کمتر اسیدی کنند که برای سلامت کلیه مفید است.

خیار

خیار محتوای آب بالایی دارد و می‌تواند به رژیم غذایی شما افزوده شود. علاوه بر این، خیار دارای اثر ادرارآور است که به پیشگیری از سنگ کلیه و بهبود عملکرد کلیه کمک می کند.

کرفس

کرفس یک سبزی کم کالری است که می تواند به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل کند و به افزایش تولید ادرار و دفع سموم از بدن کمک کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا