بهداشت و درمان

بدنتان را با این ادویه صفرشویی کنید

هل سبز گیاهی است متعلق به جنوب شرق آسیا و دارای خواص ویژه در طب سنتی و دارای رایحه ای بسیار مطبوع و معطر است که در محبوبیت آن نقش بسزایی دارد. این گیاه جایگاه خود را در فرهنگ ایرانی باز کرده است به طوری که چای با هل یکی از پرطرفدارترین انواع چای است.

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، هل از گذشته های دور در طب آیورودا، طب چینی و یونانی به عنوان درمان اختلالات گوارشی استفاده می شده است. عصاره متانولی هل جزءی است که به کنترل اختلالات گوارشی مانند اسیدیته، نفخ شکم و گرفتگی معده کمک می کند.

هل ادویه بومی هند، نپال و بوتان است. امروزه در اکثر نقاط آسیا از جمله هند، چین، بوتان، ویتنام، مالزی، کره و ژاپن یافت می شود. هل به عنوان ملکه ادویه ها شناخته می شود و بعد از زعفران و وانیل یکی از گران ترین ادویه های دنیاست.

از جمله فواید هل برای سلامتی می توان به محافظت از دستگاه گوارش، کنترل کلسترول، کنترل سرطان، تسکین مشکلات قلبی عروقی و بهبود جریان خون در بدن اشاره کرد. این گیاه برای درمان بیماری های دهان و دندان و عفونت های مجاری ادراری مانند التهاب مثانه، نفریت و سوزاک مفید است. هل دارای خواص تقویت کننده جنسی است و همچنین به عنوان درمان کننده ضعف جنسی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا