بهداشت و درمان

یک ویروس، کلید کشف علت‌ آلزایمر می‌شود

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محققان دانشگاه استنفورد دریافتند که ویروس زونا می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد زیرا افرادی که واکسن زونا را دریافت کرده بودند در سال های بعد 20 درصد کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر بودند. . کارشناسان می گویند این حوزه جدید تحقیقاتی که ویروس زونا را به زوال عقل مرتبط می کند، می تواند کلید پیشرفت در معمای آلزایمر باشد.

ایرنا به نقل از «دیلی میل» نوشت: به طور اتفاقی وقتی افراد پیر می شوند، این ویروس می تواند دوباره فعال شده و از طریق سیستم عصبی به پوست منتقل شود. پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث فعال شدن مجدد ویروس می شود، اما شواهد نشان می دهد که این ویروس به ضعف سیستم ایمنی مربوط می شود.

در آمریکا سالانه حدود یک میلیون نفر به زونا و 500000 نفر به آلزایمر مبتلا می شوند.

بررسی سوابق پزشکی 300000 نفر در ولز توسط محققان نشان داد که واکسیناسیون خطر ابتلا به زوال عقل را تا 20 درصد کاهش می دهد. سپس محققان تحلیل های مشابهی را در آمریکا و استرالیا انجام دادند و همین روند را مشاهده کردند. در همان زمان، محققان دانشگاه آکسفورد نیز مطالعاتی را انجام دادند که نظریه ارتباط بین زونا و آلزایمر را تایید کرد.

از آنجایی که ارتباط بین زونا و زوال عقل هنوز یک یافته جدید است، تحقیقات هنوز مشخص نکرده اند که چگونه زونا باعث برخی موارد آلزایمر می شود. برای مدت طولانی، بیشتر تحقیقات آلزایمر تنها بر یک نظریه متمرکز شده است، بنابراین مطالعه ارتباط بین تخریب عصبی و ویروس ها فرصت جدیدی برای حل معمای آلزایمر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا